Vecka 38!



Denna uppdateringen hör egentligen till igår, men då hade jag ingen ork till övers att knåpa ihop nåt. 

Vecka 38 och igår var det 20 dagar kvar till bf. Bebisens alla organ är färdigutvecklade och bebisen är helt redo för att födas. Väger ca 3 kg nu och är ungefär 48 cm. Vikten ökar snabbt nu den sista tiden, och det är det enda som händer nu och tills den väljer att födas att den växer och går upp i vikt. 

Allt är klart och redo för bebis, vi har allt vi behöver och lite till och jag hoppas så att den kommer väldigt snart nu för jag mår inte alls bra. Allt det gamla vanliga men nu ihop med ett hiskeligt illamående, avsmak på det mesta i matväg igen och värre än det tidigare i graviditeten. Enda som verkligen smakar är smoothies, vatten, vattenmelon, viss glass, smörgås på vitt bröd och vickningschips (som jag egentligen aldrig gillat men dom är alldeles lagom med sälta och sina räfflor.) 

Ringde faktsikt till sjukhuset igår för att höra efter lite och kanske se om dom ville kolla järnvärde eller blodtryck eller nåt sånt med tanke på hur jag mår men barnmorskan hade helt stängt och på vanliga vc ville dom inte prata med mej för är jag gravid är jag inget för dom utan skulle behövt ringt förlossningen isåfall. Kände att det kanske var att ta i så länge de inte blir värre så avvaktar. Men det kan ju ha många anledningar, både mindre bra eller rent av jättebra anledningar när man läser. Värsta vore havandeskapsförgiftning och bästa är ju att det kan betyda att det faktiskt väldigt snart är dags om man ska tro på allt man läser. Gällande det första så fanns ju inga tecken i tisdags vid kontrollen så just det oroar mej inte så även om man funderar utan sätter snarare hoppet till de sista. 


Längtar så efter den lilla nu, alldeles olidligt mycket är så himla nyfiken vad det är och hur den ser ut och jaaa allt!! Även om det känns som en kille så är det ju 50/50 och man kan ju inte låta bli att kika på allt sött som finns i rosa. Och blir det kille så har newbie precis släppt massa nya kläder i en underbar grön färg som jag så gärna skulle vilja ha om det blir en kille. Spännande detta ♥ 








Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0