Onsdag



Idag har wilde börjat dagis igen efter ett långt och bra sommarlov, vi har hunnit med mycket trevligheter denna sommaren. Konfirmationer, dop, kalas, utflykter till Mariebergsskogen, värmskog, stranden m.m. En massa tid med kompisar och familj. Lisebergs resan, 3 heldagar på Leos lekland, piratparad,  annelundsfesten och mycket annat. Dock inte alls hunnit träffa alla som man hade hoppats på under en sån lång ledighet, en del helt pga av tiden bara gått andra där jag åtminstone försökt men nog kommit fram till att jag lika gärna kan sluta försöka nu. Tråkigt men kan inte göra prioriteringar åt andra så. Wilde är i vilket fall som helst så nöjd så, han hoppade och studsade av glädje för att få komma tillbaka till dagis och träffa kompisarna där igen trött på sommarlov nu han. Skönt att han tycker det är lika bra där trots att både william och alfons flyttat och nu har sista killkompisen han hade kvar där börjat på skolan istället. Nu är det bara tjejkompisar kvar. :) 

Sommaren sammanfattat i bilder, (tror inte ja missat nåt iallafall!) :) 

Och vad gör man när man blir ensam hemma då? Städar, tvättar, tar hand om tvätt, vattnar blommor, tvättar lite mer, möblerar om.... Åker till apoteket sen dollarstore. Vägrat sitta still trots illamående och trötthet kände att jag ville ha de gjort. Helt slut nu och massa aj aj! Men nu är det gjort, nu kan bebis verkligen komma tycker jag. 13e imorn och det datum jag hoppats på. 1 dag kvar med dagis för wilde sen är vi lediga i 4 dagar igen, inga planer alls för dom dagarna utom hoppas på bebis. Men nåt får vi allt försöka hitta på nu när vädret är fint och allt. Min bil behöver grejas med, ska fixa rosten själv har jag tänkt men så måste bromsarna bytas och det gör jag inte själv så, är så dåliga så jag vill inte köra bilen med wilde med mej så vi har kört passaten hela sommaren vi men blir det bara bytt så. Det kanske man kan hoppas på inför helgen om vädret håller i sig. Tråkigt men nödvändigt liksom. 


Har föresten bokat Karin och höstens meandi nu idag, så mina vänner boka 21 september i kalendern nu för då kommer ni hit! :) Inget köptvång, kom bara och ha en trevlig fikastund om ni känner för det. 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0