Måndag



Ingenting inatt heller... Känns ännu mera hopplöst idag, har sovit så kasst! Tog 3 timmar att somna, hann sova 1 sen vakna jag av att behöva kissa... Och så håller de på.. Fick iallafall 2 timmar sammanhängande mellan halv 7 och halv 9. Det är obehagligt, obekvämt, gör ont och är varmt att sova trots öppet fönster och kalluftfläkt. Inte konstigt att man känner sig trött och grinig och helt saknar tålamod på dagarna sen. 

Börjar bli mer och mer orolig för att gå över tiden ut nu. Jag har inte varit ett dugg nervös inför fl, bara känt längtan och att de ska bli spännande. Men för varje dag man går över växer bebis till sig ännu mer, och att sen tvinga igång det konstgjord väg 14 dagar över tiden känns inte alls som det kommer bli det jag har tänkt mej utan snarare tvärt emot. Så snälla låt oss få åka in nu innan.... Vill att det ska gå så bra och lätt som det ändå gjorde i slutändan med Wilde, åkte in på bf datumet, blev 1 dag på patienthotellet med bokade kontroller under dagen,  några timmar på förlossningen på kvällen, ingen bedövning, ingen lustgas, Wilde född 01.29 dagen efter bf och vi kunde åka hem på morgonen därpå alla välmående och bra. Blir man igångsatt 14 dagar efter tiden känns det rent spontant som att det inte är sådär min fl-berättelse kommer att se ut iallafall. 

Känner mig även stressad för nästa helg, har planer som vi sett framemot länge nu men utan att veta hur det blir med nåt. Fridde vill egentligen på Grand prix men kommer inte bebis helst idag så blir det knappast aktuellt, Wilde och jag som sett framemot våran favoritmarknad i nysäter. Kommer aldrig orka gå där om inte bebis kommit. Wilde ska börja simskolan på söndag igen, och till måndagen börjar hans gympa också som han längtat så efter.. Smågrejer låter de kanske som men så känns det inte, man är liksom så inställd på det där datumet man får och allt annat är planerat att bebis ska hänga på inte vara ofödd fortfarande, inte att jag inte ska orka med de för att de är som de är nu... Vill inte gå över mera nu inte en dag till... Vill inte vara ensam hemma hela dagarna. Känner inte att jag orkar nåt men kan inte bara sitta här heller... Orkar inte må mera dåligt.. 

Imorn är det iallafall kontroll igen, känns så himla trist och jag hoppas verkligen att jag inte ska behöva gå dit men de får jag säkert göra.... 

Dagens mest upplyftande eller? Känns inte så direkt men sanningen som det känns just nu. 

1 vecka sen babyshowern idag, använder denna fina bilden till inlägget för att det ska bli lite mera positivt. Längtar så tills vi får använda allt fint vi fick, packade om bb väskan redan dagen efter och tog med det fina vi fick dit. ♥

 (boxarna hör dock inte dit dom hade vi sen tidigare)

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0