Lördag



Det blir mycket snack om bebis just nu och idag blir verkligen inget undantag! :) 

Imorse gjorde jag mej iordning för första gången på 1 hel vecka nu, verkligen inte orkat! Men idag kände jag för de. Sen blev det en tur till Åmål, plockade upp min syster för att åka och kolla på en vagn. 

En vagn undrar ni nog nu, och vad ska hon med en ytterliggare en vagn till?! 

Jo de ska jag förklara, igår kväll dök det upp en så löjligt billig vagn på en lite mindre köp och sälj sida för barntillbehör. Det var en brio och en brio går ihop med vårat babyskydd och med det priset så tänkte jag att det var klart värt att bara köpa för chassit att klicka i babyskyddet i när man ska handla, till bvc och såna saker istället för att bära eller slita på emmaljungan allt för mycket. När jag åkte dit hade jag inte en tanke på att ens använda nåt annat än chassit bara för enkelthetens skull liksom och mina förväntningar var väldigt låga trodde den skulle va sliten, smutsig och solblekt typ men hoppades chassit skulle vara fint. När vi kommer dit och hon rullar fram vagnen trodde jag det var ett skämt. Vagnen var i totalt toppskick, inga fläckar, inget solblekt, inte nåt slitage, inga gnissel, endast lite skrap på chassit vilket är typ oundvikligt. Hade dessutom inte en tanke på att det skulle följa med tillbehör men jodå det gjorde det också, babyskydd och bas i mycket finare skick än det vi redan har, fotsack, brio åkpåse, regnskydd till både sitt och liggdel allt det i lika fint skick. Frågade henne om priset och varför så billigt? Jo egentligen ville hon ha 2500 men dom behövde platsen så hon därför sålde den för 500:- istället. Japp där gjorde jag ett fynd, är så helt sjukt nöjd. Samma vagn med ungefär likvärdigt tillbehör (inte hittat nån med åkpåse med) ligger på mellan 1600 och 2500 men inte sett nån under 2000 där det då var sånt skick och alla dom tillbehör jag fick med. Och med 2 babyskydd så kommer det ena att ge lika mycket tilllbaka som allt detta kostade för babyskydd med bas ligger vanligtvis på 500:- begagnade. Är 2 som skrivit så får väl se om nån nappar redan nu. Och det är pengarna från loppisen förra helgen som betalat vagnen nu. :) Win win! :) 

Nöjd tjej! :) 

My precious! ♥♥♥ 2 sjukt fina vagnar i mina ögon för jag är ju så nöjd, helt olika men bägge två har varit till lika bra pris iallafall eller ja emmaljungan har ju kostat mycket mer än brion men mindre än dom ligger ute på blocket för. Och min elodie ihop med brion? 👍👌 Mycket fint! Var ju tvungen att "göra iordning" den direkt.

La ut bilder på insta förut och så fick jag för mej att dela på facebook också, där hade jag nog inte berättat om graviditeten tror jag men dom flesta vet väl ändå? Var iallafall första reaktionen. Sen ringde min faster och trodde vi hade glömt berätta att det var tvillingar? När vi la på hade en annan skrivit och trott de var tvillingar också. Hahah ja hade det vart så hade jag väl för allt i världen inte köpt 2 vagnar utan 1 tvillingvagn väl?  Alltså den synen på promenaden annars 2 bebisar och 2 vagnar. Ska man dra en baklänges då och köra den andra framåt? Och hade inte väntat  med att köpa till 5 dagar in bf heller om det nu hade vart så  😂😂😂

Förövrigt så är det såhär tjockisen ser ut just nu. 
⬇⬇⬇⬇


Och när jag ändå bombar med bebis och bilder så bjuder jag på både sovhörna och skötaomhörna. 

Såhär blev det, den 21 år gamla vaggan min bror haft, och sänghimmeln är wildes gamla. :) 

Skötbordet även detta wildes gamla ihopmonterat igen och påfyllt med allt som behövs. Blöjor och neutrala våtservetter har jag/vi fått så mycket av i dom olika babyboxarna och barnmässan i våras att vi inte kommer att behöva köpa på flera månader har jag insett nu när jag "packade" upp det. Det tackar vi och bockar för. :) 


Efter jag hade kommit från åmål och packat in alla delar till vagnen här hemma så drog vi till garaget alla 3. Jag har slipat, spacklat och rostskydds lackat skärmkanten på golfen medans Fridde bytte bromsar. Gött och ha de gjort, visar resultatet när det är helt klart. Sen åkte vi hemåt, slappat och grejat lite om vartannat. Och ätit gott, grillat med massa gott till ute på altanen. Härligt! Sitter uppkrupen i soffan nu nyduschad och lagomt sliten , Fridde lägger wilde och sen får det bli myskväll med nån film ♥ 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0