Söndag


Snart var ännu en ledig helg slut, dom går alltid alldeles för fort. Laddade upp inför helgen med att ha en riktigt hemsk dag med ont från jag vakna tills jag skulle sova. Hade mest lust att bara sätta mej ner och gråta men istället får man försöka hålla humöret uppe, hann tänka på 1 och 5 gånger varför jag inte sa ja till att bli sjukskriven?!  Fler såna dagar så är det nog att överväga faktiskt... 

Var lite bättre i lördags, ont men inte alls på det sättet. Skönt! Var på barnloppa med Sandra, vi är nog snart proffs på det där med loppor för tror vi vart tillsammans på varenda en i år :) Alltså denna var så helt otroligt bra!! Så stort ,ordning och reda och väldigt mycket bra fynd. Märkes grejer för 0 och ingenting. Köpte converse, polarn och pyret, newbie m.m. Hur nöjd som helst! 

Dyrast igår var converse för 40:- & 50:- annars priser som 5-10:-. Newbie för 15-20:- osv. 👍👍👍


Sen var det dags för 50 års kalas för Leif som har fyllt år. Satt ute och grillade sen fick de bli att gå in för blev alldeles för kallt. Trevligt med kalas! Wilde åkte med hem till Ewa efter för att sova där. 
Redo för kalaset!  Min fina fina lilla familj ♥

Sovmorgon imorse då hade jag tänkt när wilde sov borta och de hade ja sett fram emot.. Nämen tror ni inte jag vakna strax innan 7 av att bebisen slog volter och jag hade ont dessutom. Typiskt! Men ja behövde ju inte gå upp iallafall förrens jag blev hungrig. ;) Syrran kom hit strax efter 10 så drog vi på bakluckeloppis på ridhuset. Fyndade en del av Mickan och en grej av en annan tjej men annars var de väl inte så mycket att ha där. Men bland annat ett så snyggt skal till min telefon med en sugar skull på för bara 10:- av mickan. Som hittat de! Men efter idag är min loppepengar så slut dom bara kan bli. Lägger undan allt från köp och sälj och använder de till just sånt här, loppor och även ullared brukar de få åka med till. Skitbra! Wildes urväxta kläder, kläder jag tröttnat på och andra saker som inte används och på detta viset blir det ju bästa användning för de 😃 Den kassan har betalt alla loppegrejer hela våren nu. 

Efter loppan åkte vi iallafall och hämta wilde, tog en fika och ett varv på 45an. Hem och sen iväg till Lidl så syrran fick handla innan hon skulle hem igen. Efter de har vi härjat med allt och inget här hemma, städat inne, tvättat, plockat och grejat ute. Städat och tvättat både uteplats och altan. Nu återstår bara att inreda altan men va ingen ide idag eftersom alla möblerna va blöta och nytvättade. Nu är jag iallafal helt mör i kroppen och tänker bara sitta i soffan resten av kvällen. Har iallafall inte haft nåt mer ont sen imorse. Känns bra! :) 
Och dessutom verkar omeprazolen läkaren skrev ut hjälpa denna gången. Ingen halsbränna på natten på 2 nätter nu och knappt nåt under dagen. Synd ja inte visste va bra de skulle hjälpa innan jag gjorde stororder på apotea igen 😝 Men fortsätter det vara så här bra då lär ja inte behöva köpa nåt mer alls innan augusti iallafall så får väl se de som en investering. 

Nej de var väl min helg detta, imorn är det jobbdags igen. 


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0