Söndag


Igår började dagen som vanligt  tidigt. Vid 9 sen kom farmor och farfar och hämtade wilde han skulle åka med dom till Erikshjälpen medans jag var på barnloppisen. Eftersom de inte började förens tio tog ja en liten promenad innan ja åkte  till loppisen och mötte upp Linda utanför. Det var en bra loppis  men jag hittade inte så mycket för fanns knappt skor/stövlar i hans storlek och heller ingen overall eller så. Men arbetsbyxor, ett par blixten mjukisar, helt ny vantar m.m så är jag nöjd. Och skor till mig! Och så blev de en hel del medköpt till Nova som ja hoppas emelie är lika nöjd med som jag :) 



Väl hemma sen var de  dags att greja för kalas. Garnera tårtor, städa och greja. Jag var så nervös  att inte tårtan skulle  bli  bra, att den skulle va torr  eller smaka konstigt  men den var lyckad!! Åh då blev ja glad för hade varit pinsamt att bju på en törr tårte. Syrran var nöjd med sitt livs första tårta med hon har aldrig ätit nån tidigare eftersom hon inte äter kött/skaldjur och sånt. Jag lyckades helt enkelt så detta kan jag ju göra om :)  De va en trevlig stund här, jag tycker om att fixa med kalas och ha folk här. Dock var vi ganska få här hade inte satsat på nåt stort kalas direkt. 

Vanliga smörgåstårtan fylld med en blandning av räkor, ägg, dill och creme fraiche. Och en blandning gjorde på rökt skinka, äpple, purjolök och creme fraiche. 
Lilla tårtan hade en röra gjord på dill, ägg och creme fraiche. Andra gjort på äpple, purjolök, mosad fetaost och creme fraiche. Översta lagret som "lim" till sallad och skinka på båda har ja använt  philadelfia. 
Äppelkakan bakade hjärtat  och frågan är nog om det inte var de mest lyckade av allt. Helt perfekt var den och smakade så gott. 👍


Idag är de ännu en tidig dag på annelundsvägen även om vi lyckades få han att sova lite längre iallafall men hade gott och väl behövt en timme  eller 2 till. Gäsp! Ikväll vankas det jobb 15-22.30 och även 5 dagar till på den sen innan ja är ledig igen. 
Trackback
RSS 2.0