Lördag


Vaknade upp till ett jädra oväder idag, inte alls enligt min plan för dagen men faktiskt höll jag mej till den trots pessväder. Alltså gick jag och Wilde på en långpromenad trots vädret. Blött, kallt och svettigt (men så gött när man väl var hemma igen). Gick till Lindex för att köpa en raggarbilspyjamas till Wilde för presentkortet han fick i julas. Skulle promt dit idag för ja hade en kod på 25% som bara gällde till idag så det var allt en morot till att tvinga sig ut de med ;) I kassan frågade hon om jag ville köpa ett armband som stödjer Min stora dag men jag sa nej vilket jag alltid gör när dom ber mej i kassan där. Anser att jag köper/skänker om jag vill till det jag vill och inte om dom ber mej. Men fasiken vilket dåligt samvete jag fick denna gången så det blev ett sms bidrag till Min stora dag istället när jag var så elak och sa nej på Lindex. Då kändes de lite bättre. 

När vi väl hade kommit hem sen blev det en riktig hemma grejar dag, bakat muffins, städat kylskåp, kokat kalops och tvättat hundra kilo tvätt. Skönt att bara vara hemma. 

Skulle egentligen ha haft en tre ledig helg denna helgen och hade sett fram emot de men efter att ha läst på fb igår att en tjej blev nekad sin semester imorn så tyckte jag det var synd så då skrev jag till henne för att kolla om hon kunde tänka sig att byta och de kunde hon så vi bytte söndagar med varandra så jag ska jobba imorn och så är jag ledig nästa söndag istället som jag ville ha ledigt på och hade sökt semester för. Blev bra på så sätt fick vi båda ledigheterna som vi ville ha. Årsarbetstid är bra att ha de speciellt när det kör ihop sig men går att lösa tack vare de. :)

Nu är det snart kvällen här, hoppas att vi har nån bra film att kolla på. Inge sugen på melodifestival så men vill inte bara sitta i varsin soffa med platta och dator heller för lite mysigare än så kan man allt ha på en lördag kväll. 

Wilde hjälper till i köket, både med muffinsbak och lökhackande. Och så hans tuffa pyjamas! 






Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0