Söndag kväll


Har varit en lugn och skön helg, filmmys i fredags. Igår var vi till soptippen, hade syster här ett par timmar och var en sväng till Grums och lämnade fyrhjuling och var och hämtade en bil hos peter som wilde har fått för att sen avsluta kvällen men ännu mera filmmys. Idag har jag plockat och tvättat, läst och slappat. Och i förmiddags var vi en sväng till lekparken med Emelie och Nova. I helgen har jag även fixat till mitt hår, färg i fredags och slingor igår. Mörkbrun med ljusa breda slingor i underhåret. Jag är nöjd, kul med lite omväxling :) 

Dom senaste dagarna har vi fått känna på vad trotsålder innebär, pjuh trodde vi hade sluppit undan ganska lindrigt men det var nog bara en mjukstart tidigare. Allt stoppas i munnen, lyssnar inte ett ord. Häller ut och grisar med det mesta som flyter, typ bada sig själv mitt på vardagsrumsgolvet med vattenglas, häll ut på bordet och kör med bilar i osv. Vägra byta blöja, sparkas när väl blöjbyte blir av, gör tusen andra saker än det man ska speciellt när man är på väg hemifrån och en massa andra dumma energikrävande tokigheter. Ibland vet man knappt om man ska orka bli arg utan blir full i skratt istället. Hoppas det blir kortvarigt annars lär ja bli gråhårig och sjunka till en 2årings nivå ja med!! Men trots trotsen så är han allt min älskade unge ändå, speciellt när han kommer och kramas och säger älskar dej. Och alla andra tokigheter som sägs och görs. 💕

Nu blir det en helgenbild och så ska jag återgå till min bok och kanske lite tv tittande om det finns nåt vettigt att kolla på. Imorn är det jobbijobba som gäller igen och nu blir det många dagar på raken på jobbet. All in denna veckan tänkte jag med alla dagar och förhoppningsvis nåt dubbelpass till helgen. 


 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0