Fredag


Då va de dags igen då med veckan uppdatering ;) Har haft kortvecka på jobbet med bara tre dagar, varav en var en 7-22,30 dag. 

I tisdags var vi till Karlstad och köpte en bil till hjärtat, han har sålt audin för en tag sen så hittade han en annan i tisdags då. En s80 blev de denna gången. Hade mysigaste bilresan med Wilde iallafall, trodde han skulle somna eftersom det var kvällen och tänkte att detta går aldrig och han kommer aldrig somna när vi kommer hem. Men han höll sig vaken och babblade hela vägen, nåt nytt att prata om hela tiden. Härliga unge! :) 

Igår var jag på arbetsmiljöutbildning dag 2. Hela klart intressant dag med en stor del psykosocialarbetsmljö. Kul dessutom att se hur olika man ser på saker beroende på befattning eller på beroende på vad man jobbar med. Hade tillexempel grupparbete med fallbeskrivning tillsammans med en tjej som jobbar med samma som mej fast inne och med 2 enhetschefer från lss, kul att se hur olika vi ser på saker och på hur lika dom tycker och hur lika jag och Åsa tänker. Tror detta är väldigt väldigt nyttigt. Samma att få en liten inblick hur det fungerar i andra delar/enheter inom kommunen. 

Idag är det fredag och jag njuter av tre ledighet, har en enda tre ledighet med fredag och helg och det är nu. Skönt! Har varit i den nya lekparken en sväng och så har syrran varit här en stund. Förutom de har det varit en lugn och fin dag, städat och plockat uppe. Å så slängde jag och Wilde ihop en äppelkaka med äpplen från vårat träd. Mums! Jag lyckades väldigt bra för en gångs skull :) 

Förresten är jag riktigt irriterad på mig själv, fick en påminnelse från Telia idag på en räkning som borde varit betald.... Men jag har på nåt sätt lyckats betala räkningen med rätt summa och ocr men till Canal digital ist för Telia, hur kunde det gå till??? Suck suck suck.. Ringt Canal digital som skulle spåra dom och ringa upp men än har ingen ringt, gissa hur irriterad jag är på mig själv? För vem vill ha så roligt och betala nästan 500:- till ingenting?! Hoppas de löser sig annars gråter jag, finns helt klar bättre saker att lägga pengar på en att vara ett jävla klantarsle :/ 

Här kommer en bild grov dagen iallafall, återkommer säkert mer under helgen så hörs igen då. 




Kommentera
Postat av: yasmine modell mamma och fru

tack fina du.. ja livet är inte lätt och så jvla orättvist.
kram

2013-10-12 @ 18:10:54
URL: http://www.yasminegill.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0