Hemma igen

 
Jag överlevde! Men det var inte skönt att bli stucken med bedövning i foten, ajaj! Och ajaj lär jag ha när  den bedövningen släpper sen. Har ett stort tjockt bandage om tån som ska sitta tills torsdag när jag ska tillbaka, beordrad att sitta i soffan men foten i högläge hela dagen och närmaste 48 timmarna blir det att ta det lugnt och belasta minimalt på läkarens order. Så med det fick de bli sjukdag  och förlora massa pengar ändå på karensdagen, suck ångrar att jag tog ett pass från början men det är lätt att vara efterklok. Förövrigt kan jag bli väldigt irriterad på sjukanmälan vi ringer till, tyckte det kunde räcka med att jag sa varför och att det var på läkares order men ändå ska det frågas utan och innan och så ska man få råd trots att man redan sagt vad läkaren sagt. Dom måste skriva noveller om en varje gång man ringer känns de som. Jaja det är iallafall en fördel att kunna ringa närsomhelst på dygnet och anmäla sjukdom,vab och få råd när man behöver det så får väl stå ut med att bli förhörd och få massa råd även om man inte behöver de varje gång man ringer annars. Nu ska jag iallafall göra som doktorn sagt, sitta på soffan hela dagen lång. Jag var klok nog att gå in på biblioteket innan jag åkte till sjukan så har 3 nya böcker att roa mej med, men nån handling blir det inte idag. Hoppas hoppas bordet finns kvar imorn med. Och var även klok nog att köra bilen till hjärtat så han fick köra hem mej så behöver inte ens tänka på att dom ska hämtas från jobb och dagis sen. Synd bara att man inte kunna trösta sig med en stor påse godis med det hade varit fint det, men den påsen får jag ha innestående ett tag och avnjuta den i efterhand och tänka på denna dagen ;)
 
 
 
 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0