Torsdag

 
Dags att uppdatera lite tror jag bestämt, har haft så mycket annat för mig så inte haft nån tid att sitta här men nu så i brist på nåt bra på tven så blir det några rader här istället.
 
Hela förra veckan bestod av jobb, jobb och jobba. Alla veckans 7 dagar och det blev 55 timmar jobbade. Gjorde fint åt mina timmar det och har bara drygt 15 minus kvar att jobba av nu. Skönt! Denna veckan fortsatte i samma takt måndag till onsdag. Igår gjorde jag min 10 e dag på raken så idag var det riktigt skönt att ha en ledig dag, det var väldigt välbehövligt. Helt rörigt blir det med när man är så uppe i jobb, missade helt att det var sommarfest på Wildes dagis men hade sån himla tur att en arbetskamrat ställde upp och jobbade 1½ timme åt mig så jag kunde sticka iväg och vara med Wilde där. Så kul att se hur bra han trivs där på sitt dagis och han var inte alls lycklig när det var dags att köra tillbaka mig till jobbet och följa med pappan hem igen. Lilla plutten! <3 (som förövrigt kan driva mej till vansinne med 2års trots just nu och den senaste veckan, huh för en liten som varken vill äta, sova, borsta tänderna när jag/vi vill att han sak göra det. Men annars är han allt så rolig så, babblar hela tiden och har blivit så stor och duktig så men just i det läget då han ska göra nåt då är det inte lätt alltid)
 
Igår var det dags för en lite vuxnare sommarfest med arbetskamraterna hemma hos Maria 2 hus längre ner på gatan. Vilken lyckad kväll det blev! Kul att så himla många kom. Både dom som inte jobbar hos oss längre, sjukskrivna och föräldralediga var där och vi var väl runt 35 pers tror jag?! Hade väldigt kul, maten var jättegod och dessutom vann jag tipspromenaden som vi gick innan maten. Kul att vinna tyckte jag, en fin ljuslykta fick jag i vinst. Runt 22 började folk att droppa av och åka hemöver, kanske tidigare tillochmed förresten och till sist var vi bara sju kvar. Malin höll linedance kurs, Maria rockade loss som jag aldrig sett henne förut och tillslut  hamnade vi i poolen allihopa. Vattenkrig och allmänt vuxet beteende och jag har skrattat som jag vet inte vad. När vi hade badat klart var jag glad att jag hade nära hem. Haha jämt lite blött blev det att bada halvklädd och la mej med blött hår gjorde jag så påminde lite lätt om ett troll när jag klev ur sängen imorse. Helt klart en väldigt lyckad kväll. Testade att dricka rose igår med och det gillade jag så idag inhandlades en flaska rose- tre apor. Hoppas den är lika drickbar som den igår.
 
Idag har jag varit förvånansvärt pigg och fått mycket gjort, jag och Wilde har varit i Åmål och umgått med syster och handlat på jysk till hallen. Grejat här hemma, plockat och donat. Tvättat och städat. Handlat och så inför helgen även om jag inte ens köpte hälften av allt jag skulle ha så måste handla imorn med :/  Imorn gör jag sista arbetsdagen innan semestern. Ska bli så skönt att ha semester, bara vara ledig och ta dagarna som dom kommer. Helgen kommer bestå av en lugn kväll imorn, en lekparksdejt med Jessica och barnen på lördag och sen på lördag kväll blir det Hillringsberg med bäste flickorna i 65a som hjärtat varit så duktig och har lagat denna veckan :) Förresten var ju Wilde för rolig förut han, drog iväg med grannen och var säkert borta en 2 timmar innan han motvilligt kom hem igen. Dom hade pusslat, käkat glass och varit på promenad med hunden. Man märker allt att liten inte är så liten längre. Inte länge sen han aldrig skulle ha lämnat mej eller pappan utan protest men nu så.
 
Nej nu ska jag krypa i säng jag för klockan hade visst sprungit iväg här.
 
 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0