Juletider


Mindre än en vecka kvar till jul, två dagar kvar att jobba innan jag blir långledig. Helgen är efterlängtad, på lördag åker vi till Liseberg med pappa och Ingela och myser. Wilde är så lycklig för de och planerar vad han ska åka för karuseller. På söndag får det bli en hemmadag med städ, bakning och julstök. På måndag åker jag och syster till Karlstad och fixar dom sista klapparna, i sista sekund kan man tycka men vi har planerat den turen länge och väl nu. Kommer säkert vara galet med folk men de är bara att bita ihop och köra rejset. 

Wilde har gått på julledigt nu egentligen och även gjort din sista dag på storken. Våran lilla kille är inte så liten längre, jag är en stor ponk nu säger han själv. Tur han bara ska vara på avdelningen bredvid, kändes mkt lättare att han skulle sluta då. Han tackade och önskade sina fröknar god jul med två lådor choklad. Efter nyår blir han en mås unge istället. Imorn ska han dit på sin tredje inskolningsdag fast det egentligen var dags för jullov. Men 1,5h där kan knappt räknas som inte ledigt ;) tror han kommer att trivas, han gillar redan personalen och jag vet att han kommer att utvecklas en massa av att gå med större barn nu. 

Nu ska jag avrunda och tänka på sängen är så himla sliten känner ja. Dom senaste morgnarna har känts otroligt dryga innan man väl kommit ur sängen och energin min är som borttappad. Sovmorgnar, ledighet och roliga saker att se framemot kommer nog att pigga och upp eller vad tror ni?! :) 



 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0