Torsdag

 
Än en gång har dagarna bara sprungit iväg, känns som det finns så mycket mer att göra nu när det är mera vår och ljusare dagar. Har jobbat måndag till onsdag, i tisdags grejades det lite mer med bilen och det visades att det var mer trasigt så har fått beställa en grej till åt den. Och med det avboka tiden på Toveks idag men ska åka in och besikta den ändå på lördag och så får jag be till Tor och Oden, Jesus på jorden och Allah i himmelen om att lampjävel inte lyser just då men sån tur har jag väl inte?? Och isåfall får det bli en ombesiktning.
 
Igår åkte vi ner till Åmål efter jobbet för finaste syster fyllde år igår, tog en tur till handelshuset också för att kolla efter jacka till Wilde men det fanns ingen men hittade en så snygg vaxduk med gamla bilar som ska pryda bordet ute när vi röjt och gjort våren ute på altan. Hemma hos syster sen var det trevligt som alltid :) Wilde är allt så glad i sin Ossi så, skulle inte ens ge henne kram när vi skulle åka för han tyckte hon skulle med istället. :) 
 
Just nu befinner sig Wilde i en härligt period av 2 års trots, han blir sur för ingenting eller så fort det inte passar. Lägger armarna i kors, trutar med munnen och blänger. Han kan allt själv även när det inte passar för att i nästa stund inte kunna nåt och ska bli bärd. Att få han i säng har varit en mindre kul uppgift denna veckan, har tagit allt från en timme och mer och mej har han lyckas natta istället för tvärt om ;) Samtidigt är han så rolig nu och pratar allt mer i meningar och säger den ena tokigheten efter den andra. Liten blir stor minst sagt :) Idag fick han en tshirt på sig med Byggare bob, ungen blev helt överlycklig, log och konstaterade Bob is bäst!
 
Idag är vi iallafall lediga, trots att klockan väl var tio eller nåt innan Wilde somnade igår studsade han upp ur sängen halv 7, gäsp sa jag. Jag hade visst somnat när jag nattade han och vaknade fullt påklädd med sminket kvar.... Vet inte exakt vad vi ska roa oss med idag men det får iallafall bli en promenad till Olanders/autoexperten sen och hämta den nya bromslangen till min bil. Bra med motion det minsann. Annars vet jag inte vad denna lediga dagen ska tillbringas med.
 
Imorn är det jobba igen som gäller och det är även jobbhelg för mig men jag har gett bort min lördag till en annan arbetskamrat så vi kan åka in till Karlstad och besikta min bil och köpa grejer hem. Ska handlas färg, tapeter, golv och andra grejer til hallrenoveringen. :) Och en tur förbi Grums och Sandra på vägen hem. Wilde ska stanna hemma och tillbringa dagen med sin mormor han, så mycket lättare att flänga runt halva karlstad själva + att vi får mera plats i bilen. Första gången vi åker ensamma till Karlstad utan Wilde, konstig känsla faktiskt. Inte ofta vi är ensamma. Och vad snabbt allt kommer att gå?! :)
 
Wilde bebis, har han varit så här liten?
 
Gammal bild på väg till Elmia för mågra år sen. <3
 
Moi innan kryssningen, jisses vad jag älskar jackan. Längtar tills nästa helg då är det fest och då ska ja se ut precis så här fast med leopard conversen till :)

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0