Tiger på äventyr


Igår kväll när vi satt i bilen på väg hem från karlstad satt jag och bläddrade på FB. Ser en annons från Säffle Åmål djurskyddförening om en katt som är misstänkt lik våran Tiger och vid en närmare kik ingen tvekan på att det var våran Tiger. Upphittad katt i Annelund stod det i annonsen och ett telefonnummer som visade sig gå till grannen i huset brevid. Blev lite full i skratt och det första jag gjorde när jag kom hem var att gå till grannen och säga att jag sett annonsen och fråga om Tiger var där. Men det var han inte, har varit en person där och hämtat honom i tron om att det var hennes dotters katt. Till slut fick vi iallafall hem våran Tiger igen. Dottern i grannhuset som hade satt igång det hela och detta knappt en timme efter att jag släppt ut han. Tur för oss att han hamnade där han han hamnade iallafall och han var tillbaka inom en timme efter att jag hade sett annonsen om han. Han var helt chockad när han kom hem, stackarn som blivit "fångad" fått åka bil och bott i en källare några timmar utan att antagligen ha en aning om varför.  


Kommentera
Postat av: 4-barnsmorsan från himmelohelvete

hahaha ja jag såg detta på fb jag med...det var ju skönt ändå att du fick hem hanS

2012-05-04 @ 19:56:49
URL: http://www.himmelohelvete.com
Postat av: DB

Men va.. har inte din granne sett er katt förut? Och varför var katten "upphittad"? Hade hon sett honom på gatan eller hade han smugit in i deras hem? Tur att han kom till rätta i alla fall!

2012-05-08 @ 10:21:40
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0