Vabbar


Ja idag var det dags att testa på VAB, hela 3 veckor och 6 dagar gick det innan det var dags att stanna hemma från jobbet. Dock andra förkylningen för Wilde på denna tiden, men den tidigare var iallafall lindrigare. Han vaknade igen igår kväll och var så himla ledsen så fick komma ner och mysa med oss. Innan vi la oss och sov tog jag tempen som visade 39,2 så redan då visste jag att vi skulle bli hemma idag. Natten har varit lugn, han brukar faktiskt sova ganska bra på nätterna även om han är sjuk. Kvällarna är värst. Hostan är inte rolig nu heller och han hostade så han tappa andan imorse. Tur vi har kvar hostmedicinen som han fick tidigare i år. Jag vet att jag har sagt det förut men nu säger jag det igen, jag är trött på alla sjukdommar! Att aldrig det ska gå och få vara frisk mer än nån vecka. Stackars lilla hjärtat.

Ja och detta var väl denna dagen det, solen skiner och det är så trist att behöva vara inne. Förvisso tänkte jag se om inte jag kan smita ut och greja lite medans Wilde sover sen. Fortsätta mitt grävande så det blir lite ordning. Kanske ska greja inne med, det är rotigt och rörigt överallt så.  Åhh vet ni vad jag vill? Ha en jävla massa pengar så jag kan åka till Ikea och go bananas och köpa ALLT jag anser saknas här hemma. Vi behöver 2-3 byråar, en till Wildes rum, en ny till oss och en till hallen. Möbler/saker till Wildes rum. Bokyllor/a att ställa i vad vi nu ska kalla det rummet brevid vardagsrummet. Nya lampor till köksbelysningen, jisses är ju snart natten i köket. Vill ha ny matta till vardagsrummet, draperi till hallen uppe. Nya madrasser till sängen, nya nya nytt ny nytt nya... Och så fortsätter det. Men tills dess får jag nog försöka göra nåt åt bland annat våran byrå uppe, just nu går den inte att stänga och Wilde älskar att slänga ut mina kläder på golvet så fort han får chansen.  Dagens projekt kanske? och samtidigt prova och rensa ur bland alla min kläder där i när jag ändå håller på. :) 







Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0