God morgon


Igår fick jag ett samtal som jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta för. Det gällde jobb och schema, jag har påpekat att jag väldigt gärna vill gå på ett schema så att alla ska veta det om det skulle dyka upp nåt och igår kom ett erbjudande. Om att bli schemalagd på 4 timmars pass!!?? Min reaktion? MEN det går ju inte, jag kan inte schemaläggas på 4 timmars pass när min kvot för vad jag ska jobba per dag är 5,17h. Med 4 timmars pass skulle jag behöva 9 dagar i veckan för att komma upp i rätt antal timmar och det sa jag. Svaret? Du jobbar ju inte varje dag, du får jobba ikapp det på lediga dagar. Gråta var det va? Är det konstigt att jag inte trivs med den här situationen? Känns som en dålig serie eller nåt. Tydligen är jag inte längre placerad där jag trodde heller men ingen har sagt nåt till mig... 
 
Jaja nog om det om det, kanske återkommer med nån spännande forstättning? Idag vaknas det iallafall kvällsjobb i Kila skogarna och sen är det en efterlängtad HELG! Och efter helg kommer måndag och vet ni vad? Jag har så jäkla beslutångest så jag vet inte. Vad ska jag göra??? Jag hade en plan, nu har jag 50 fast ändå ingen. Ska jag göra nytt istället? Fixa lite på blomman och sen en ny? Eller helt göra om blomman? Eller ska jag? Eller vad ska jag? Vart ska jag isåfall göra? Andra armen? Benet? Under/över arm? Nej fasiken lär få grubbla hela helgen lång men jag längtar tokigt mycket.

Idag ska jag fixa med både den ena och andra innan jobbet, tur att skrutten är piggare och inte har haft feber sen i onsdag kväll så han kan bli med ut. Annars hade det blivit tajt sen i eftermiddag. Vi ska ta en tur till stan, måste till bolaget, biblioteket och lite andra ställen. Städa här hemma ska det göras också. Och slänga tusen kartonger. Asch det låter ju som inget alls det där, hinner allt ta det ganska lugnt med. :)






  

Kommentera
Postat av: MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

Vad kul! :) Ja det brukar man göra där! :) Då kanske vi ses imorrn.



Kram

2012-03-30 @ 09:24:11
URL: http://overleva.vimedbarn.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0