Student, kallt och annat



Igår var det student, åh så härligt. Jag vill ta studenten varje år jag! Vill också ha studentmössa, fina kläder, vara alldeles tokglad och dricka från morgon till natt. Igår var det Christoffer och Marina som tog studenten. Jag gick på Christoffers student här i säffle och mina hjärtan gick på Marinas student i Åmål/Långserud. Uppe vid Herrgårn sprang jag på en gammal vän med barnvagn. Inte setts på ja hur länge som helst?  Långt innan Wilde och huset iallafall och det var kul att träffa hennes, hoppas på att vi ska lyckas ses nu. Sen efter att ha hängt på och kollat lite i stan åkte vi hem till Pappa och Ingela för kalas. Riktigt god smörgåstårta och vanlig tårta bjöds det på, uppdukat långbord ute och en massa massa folk. Trevligt. Höll dock på att frysa ihjäl så vid åtta knallade jag hem, drog på mej raggsockarna och kröp upp i soffan med en bra bok.

Imorse var Wilde snäll och lät mej sova till 08,20. Helt underbart efter alla 05,00 morgnar på sistone ;) Nu sitter vi och morgon myser framför tv/dator. God frukost och en kopp kaffe. Börjar jobba 13,30 och jobbar till 22,30. Lite dryg dag men underbart med sovmorgon och/eller lugn och ro på morgonen så det funkar fint ändå. Veckan blir full av tidiga morgnar så lika bra att passa på och njuta. :)

Nu är det bara 4 dagar kvar till underbara Ullared och en heldag med finaste Emelie. Så jag längtar. Har dessutom en toppen syster som låter oss ta hennes bil då så vi får kombi och diesel. Tack du är en pärla :) Sen när Ullared är avklarat är det 2 dagar kvar till midommarhelgen. Jobbar midsommardagen men sen ska jag vara ledig resten av helgen och det blir Hillringsberg :) Bra vecka som väntar med andra ord. Efter midsommar sen börjar jag på scherma och även om det inte är på min procent så väntar iallafall en aningen mer strukturerad tillvaro dom närmaste 4 veckorna och tummen upp för det.


Förövrigt undrar jag vart den riktiga sommaren är? Jag sitter med raggsockor på och vi har fått sätta värmen igen för att det var så kallt igår kväll och inatt. Nej nu får det allt bli sol och varmt tycker jag.



Gårdagens student.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0