Söndag



Igår var vi på dop för lilla söta Hampus, jättefint dop. Goda smörgåstårtor, jättefin och god efterrätts tårta och trevligt sällskap vid bordet. Wilde var dock inte på sitt allra mest strålande humör, vilket jag hade på känn med tanke på tiden han valde att kliva i upp igår men det gick bra ändå. Ungen är helt tokig i smörgåstårta iallafall, jisses han vräkte verkligen i sej och åt bra mycket för att vara så liten. :)

Idag började dagen lika tidigt som igår, men till min stora lycka fick jag krypa tillbaka i sängen jag och det var otroligt välbehövligt. Kände mej inte som folk klockan 5 imorse kan jag lova. Vaknade vid halv tio igen sen, ner och åt frukost sen vaknade plutten från förmiddags vila och vi tog oss en tur ut och hämtade lite saker som köpts. Jättenöjd med mina köp är jag.

Resten av denna dagen kommer att tillbringas hemma. Jag har tvättat, tvättar fortfarande för den delen. Hjärtat sätter upp lister i Wildes rum och när han är klar ska jag ta en omgång och städa där uppe. Väldigt givande eller inte kanske men välbehövligt.

Väntar en fullsatt vecka nu eller 2 tillochmed. Blandat med roligt, måsten och jobb. Önskar än en gång att jag hade en normalt jävla jobb med ett schema att planera efter istället för tvärt om. Känner mej redan stressad för hur det ska gå ihop innan ens veckan har börjat men det ska nog lösa sig. Efter midsommar lugnar det ner sig igen iallafall och då har jag knappt en sak planerat förutom jobb innan semestern.



 
I kyrkan, typ enda bilden från gårdagens dop. Vi är ett prakt exempel på gott föräldraskap som mutar ungen med kaka för att han ska sitta snällt och lyssna ;) Haha lät illa det, men inte lätt att få en övertrött Wilde att sitta snällt och tyst när han helst bara vill dra iväg och utforska kyrkan.



"pappa titta vad jag lärt mig" sa Wilde igår och visade vad han lärt sig medans pappa var på jobbet.
Förövrigt hittade jag han så på toa förut och gissa vad han gjorde? Tvättade sin napp!


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0