Måndag morgon



Idag jobbar jag kvällen så helgen känns helt klart lite längre, synd att inte natten mellan kvällspass och dagpass känns lika lång. Blir så himla sliten nästa dag när jag inte får lägga mej i tid eller sova ordentligt. Men ibland får man svälja tantgenerna och låtsas vara 25 igen ;) Ledig förmiddag betyder ju att man får passa på att göra nåt vettigt så jag fortsätter kampen om botten på tvättkorgen. Tvättade hela kvällen igår och fortsätter idag så länge det finns plats att hänga. Skitväder annars hade jag kunnat hänga ut. Wilde får vara ledig hela dagen idag han och ska åka till farmor och farfar en timme mellan våra arbetspass bara. 

Förövrigt är min rygg fortfarande helt skrot och jag har i vissa lägen så ont så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. I andra lägen märks det inte alls. Kanske borde slå en pling till VC men i brist på tid så avvaktar jag ett tag till. Kanske blir nån kortdag på jobbet under veckan och då har jag tid annars får det vara ett tag till. 

Har varit otroligt skönt med ledig helg och det väntar faktiskt ännu en ledig helg för min del, vi ska på dop på lördag och då kände jag att jag lika gärna kunde ha en helt ledig helg till. Det behövs för vi hinner inte med alls så mycket som skulle behövas. Nåt ska få sig en omgång till helgen men vad vet jag inte än, trädgården? Wildes rum? Min bil? Ja nåt av det kanske, förvisso kan vi nog inte vänta till helgen innan trädgården får sig sin omgång då men. Uh HATAR trädgård, vill ha asfalt eller grus, blommor i krukor och möjligtvis bara en liten plätte med gräs så Wilde har men inte mer än så.

   


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0