Äckelsjukan

I söndags, lagomt tills dess att dom berömda 48 timmarna hade passerat fick Wilde magsjuka IGEN! Livet är minst sagt inte rättvist, och att det ens kom tillbaka så fort? Stackars våran lilla plutt. Natt till igår var det även min tur att få det och älsklingen fick vabba igår för inte en chans att jag hade kunnat ta hand om magsjuk Wilde när jag själv inte kunde ställa mig upp eller sitta upp utan att spy fy tror aldrig jag varit så dålig av magsjuka som jag var igår. Och såklart åkte även älsklingen på det nu inatt, pjuh! Snälla kan vi få vara friska sen? Hatar alla förbannade jävla sjukdomar. :(

Idag känner jag med helskum, antagligen ett resultat av ingen mat och inget kaffe sen i söndag. En härlig huvudvärk som bankar på och skriker efter koffein men det kan den glömma. Ens tanken på en kopp kaffe just nu.. bläh.. Inget som smakar men måste nog försöka få i mig nåt annat än proviva,vatten och blåbärssoppa snart.

Nu väntar iaf några dagars isolering, ja idag och imorn iaf på torsdag är det fritt fram igen och ja på torsdag är det dags att börja jobba igen så.. Tråkigt att halka efter med träningen och allt nu med. :(

Förresten måste jag nog ringa försäkringskassan om igår, att jag är den som är föräldraledig och han vabbade. Men det måste ju bara vara så att jag får plocka bort en dag och då borde det vara fritt fram för vab? Eller? Jaja får lösa sig i vilket fall som helst.


Hungrig skrutt efter fredagens magsjuka. Lite söt med båda flaskorna i ordentligt grepp.


Kommentera
Postat av: Gitsie

Han kan ta vab och uppge att du var sjuk och därför inte kunde ta hand om Wilde.



Och gällande Wildes återinsjuknande, jag tror inte att han fick magsjuka IGEN utan det är sviter av när han var sjuk sist. Marcus blev alltid sådan när han var liten och läkaren förklarade för mig att det handlar inte om en NY magsjuka utan om samma. Barns magslemhinna blir oerhört känslig efter magsjuka och vid minsta felaktig kost drar allt igång igen. Barn ska framför allt undvika mejeriprodukter minst en vecka efter magsjuka då de oftast blir tillfälligt laktosintolleranta.



Krya på er.

2012-02-28 @ 10:21:30
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Emelie

Usch hoppas det var det sista sjukdommen på bra länge nu!



Haha ja precis mammas tjej det ;)

Kanks eksa visa henne nån mer tapet hon kan riva i ;)

Såg för söt ut när jag hittade henne där gör nöjd :)



Ja var ju på skopunkten för att köpa till mig så då åkte dom med, lite stora än men ja hon växer väll i dom :)

Tyckte förresten dom hade väldigt dåligt utbud till små barn!

Andra butiker med, är mest från stl 20 och uppåt..

2012-02-28 @ 20:18:03
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja men det var det, jätte mysigt med tjejerna och barnen och fick bra besked med så dagen var riktigt bra :)

Jätte synd att ni missade !!!



Ja det är så urdåligtutbud så vet inte vad..

Är tydligen meningen att dom ska bo i vagnen..

Tycker det är jätte synd att Nova bara kan sitta där när vi är ute ..

Men men ska kolla internet, kanske har fler stl på brandos.se :)

Skulle vilja ha gummistövlar, sågjätte söta på Lindex men dom var så klart från stl 21..

2012-02-29 @ 15:09:10
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0