Hemma med sjukling

 
Igår kväll vaknade Wilde med feber, han hade haft 38,7 i temp vid tio. Inatt vid fyra vaknade han och spydde slem, sov vidare till klockan var 8,45 imorse??? Tempade 39 då. Efter en flaska välling och alldeles för mycket juice spydde han igen, men fortsatte dricka efter det. Pigg och på gott humör, ätit en glass nu också sen han spydde så förmodligen var det febern eller för stort vätskeintag som fick han att spy. Blir inte klok på ungen iallafall, varför inte en helt vanlig förkylning istället för dessa feberdagar. 2 gången på 3 veckor nu som han har feber. Vet iallafall att det inte är någon magsjuka eftersom han fortsatte dricka och äta precis efter utan något hände. Nu hoppas vi att febern försvinner så vi kan ha den helgen som vi planerat. Inte vill vi vara hemma och sjuka inte. Förövrigt var det världens projekt att anmäla vab igår, hon skulle ha mej att vabba hela helgen och ända in på nästa vecka men jag ville bara ha vab idag ja. Tror inte han kommer vara sjuk på måndag och för de andra så kan man inte vabba på en helg då båda är lediga. Tur att vi förstog varandra till slut så jag bara blev borta från jobbet idag. 
 
Jaha så vad ska man tillbringa denna dagen med då? Jag tror jag tänker rensa, min garderob ska få sig en rejäl omgång. Bort med allt som inte används, lägga bort sommarkläder och skapa lite ordning och reda. Kan fortsätta med gårdagens tvätta också, kan ju inte tvätta hur mycket som helst på en dag nu när man måste hänga inne så det går sakta att tvätta. Inte har vi plats för nån extra tvättställning heller. Ikväll vill jag ha fredagsmys, gott och äta och en bra film skulle sitta fint.
 


Dagens sjukling, passande nog kom Bamse för dom minsta i postlådan idag och det var uppskattat att sitta och bläddra i. :)

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0