Baka, baka liten kaka

Igår var vi hemma hela dagen sånär som på en långpromenad och då måste man roa sig på något sätt, så vi bakade.




Det blev en helt vanlig sockerkaka men tog ett äpple utifrån trädgården som jag finhackade med kanel och socker och livade upp den helt vanliga sockerkakan med. Mums blev det! Förövrigt undrar jag hur jag har kunnat vara utan min smooth chopper? Bah min bästa vän i köket utan tvekan! Igår gjorde jag och min vän först denna kakan, sen vispade vi grädde, hackade löken till köttbullarna och sen blev det några portioner mat till Wilde också. (ska förresten bli spännande att se vad han tycker om det, han är inte så kräsen längre så tänkte jag skulle testa med hemlagat igen)


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0