Måndag och lite dopsnack

Ny vecka, nya tag. Härligt! =)

Ganska nyvakna, frukosten avklarad och snart ska jag stoppa bebisen i baljan och sen göra oss iordning för babymassage. Näst sista gången idag och det känns tråkigt..

Detta blir iallafall en vecka med massa saker att göra, imorn ska vi till prästen inför dopet, onsdag ska föräldragruppen ses och så är det avslutning med Wilma på kvällen.


Sen ska alla förberedelser inför dopet fixas, jag ska hitta nåt att ha på mej. Handla allt som behövs. Fredag blir det att duka och fixa i församlingshemmet. Och på lördag är det Wildes stora dag, som jag har längtat! =)

Nästan alla bjudna kommer, utom en för mej väldigt viktig person och jag vet inte varför? Det är jag lite ledsen för, men jag vet inte anledningen och med det ens om jag har rätt att vara ledsen/besviken? Jag hoppas på att få höra ifrån personen snart iallafall. Andra personer som lyser med sin frånvaro är min farfar, han känner sig inte pigg nog. En av älsklingens systrar kommer heller inte för dom hade också ett dop/namngivelse. Men annars så! Det vankas både smörgåstårtor och en maräng/hallon/grädd-tårta. Ostsmörgåsar till dom mindre barnen och mina kräsna syskon ;) Faddrar blir Robin och min lillasyster, Linda ska sjunga. Dopklänningen är en gammal klänning som min farbror hade när han döptes, Ingela har fixat den lite. Tagit bort två gamla skrynkliga rosetter och köpt nya band till den i en härlig blå färg, tvättat och strukit så den är så fin så. Kommer bli så bra så.






 

Kommentera
Postat av: 4-barnsmorsan från himmelohelvete

Låter som det kommer bli ett jättemysigt dop! Jag måste också som sagt börja planera lite...=)



2011-05-23 @ 18:17:41
URL: http://www.himmelohelvete.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0