Lördag

Igår jobbade jag en dag tur, mycket roligare att jobba igår än vad det var sist eftersom jag jobbade med och träffade arbetskamrater som jag har saknat. :) Men vilken hemlängtan jag hade hela dagen lång... Mamma var iallafall här hos skrutten och dom hade lekt&busat och kollat på tecknat hela dagen lång. :)

Inatt har vi sovit hel kasst både jag och liten, dels för att jag tyckte det var kallt och dels för att Wilde har sovit oroligt legat och "trampat" mej i ryggen, vridit och vänt och masat allmänt men dock fick detta sin förklaring i att han var genomblöt! Så när klockan var 3 var det blöjbyte och mat, sen klockan sex var det dags igen. Har varit så flera gånger att han varit blöt när vi vaknat på morgonen och jag har testat flera olika blöjor nu och ingeting fungerar. Vill ju inte gå från att sova hela natten till att börja gå upp nu? Har inte bytt blöja på natten sen han var 1 månad. Dessutom  vart han skitsur på mej som ryckte upp han ur sängen mitt i natten. :S Brukar aldrig vakna så tidigt och äta heller men det ena ledde till det andra.. Tog iallafall igen lite förlorad sömn på soffan imorse och jag sov till 9 och liten till halv 10 :) Och nu hoppas vi på att det var engångs att det ska vara som inatt.

Skulle börja använda gåstolen till skrutten nu med och fick inse att den är riktigt kass. Den kommer ifrån Ullared och jag har aldrig varit missnöjd med nånting därifrån tidigare men när det gäller denna så går fram hjulen knappt att rulla och den svänger inte alls lätt så det får blir en annan. Har kollat lite på en Carena, nån som har erfarenhet? Eller tips på någon annan prisvärd? Eller tillochmed har en ståendes hemma som man vill sälja :) Eller nån som kanske vet hur man fixar den vi har? Har sett att det är flera som har likadana så det måste ju vara fel på våran? Eller eller eller...

Förövrigt är det lördag och vi har ganska tråkigt för stunden, orkar inte riktigt ta mej för att göra nåt heller för den delen..
Jaja det gör väl inte så mycket att vara sysslolös en stund heller för bland annat väntar en vecka med full fart så :) Karlstad med Emelie, mammor&bebisar träff, jobb, midsommar och ja inte blir vi sysslolösa iallafall :) Min födelsedag närmar sig också och som jag har sett fram emot det men den senaste veckan har det verkligen börjat kännas som det kvittar, nåt vill jag hitta på men nån fest lär det inte bli. 
Satt förresten och funderade på vad jag kunde tänkas önska mej och det stog minst sagt still, kom bara på massa jag vill ha till Skrutten ;) Men efter en stunds funderande kom jag fram till att jag vill ha en Elodie details strollershopper (rockabilly dot) skötväska (haha inte alls kort namn på den eller så) och Escadas sommarparfym. Parfymen har jag alltid brukat få av pappa vid varje födelsedag men inte dom senaste två. Så hoppas på det igen kanske? :) Annars fungerar presentkort alldeles ypperligt också.

Förresten hämtade jag H&M paket med kläder till mej själv igår, helt underbart och VÄLDIGT välbehövligt :) Leggins, Linne, flip-flops och en tröja och så var det med 4 nya kuddfodral till vardagsrummet.

Önskelistan:






Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0