Bambi

Igår kväll vid ungefär halv 6 tiden var det nån som körde på ett rådjur precis utanför här så vi har ett avlidet rådjur liggande på gräsmattan nu, grannen hade ringt polisen igår och dom skulle komma och hämta det men än har inget hänt. Jag ringde igen vid 6,40 och sa till att vi inte vill att det är kvar när det blir ljust och grannarnas barn ska behöva se det. Sen vill jag väl överhuvudtaget inte ha ett dött rådjur i trädgården men jag tar iallafall inte illa vid mej, det vet man inte om ett barn gör. 

Och om den som körde på det då den smet. Varför smiter man från en viltolycka undrar jag? För att man 1 inte egentligen får köra? För att man 2 körde så fort så man kanske inte ens vet att det var ett rådjur kanske? Eller av vilken anledning? För den kan inte ha missat att den körde på ett stort rådjur och krossade åtminstone en lampa på bilen. Jaja nu kanske det är en person mindre som kör som en idiot förbi här iallafall, man ju alltid hoppas iallafall för fy fan vad dom kör en del.



Förövrigt är det fredag, idag har jag/vi inte några stora planer. Ska ta en promenad senare och gå till stan och leta efter en julklapp åt min kusin som jag hade glömt att köpa julklapp till. Sen så ska jag se om inte jag kan få mitt hår färgat, så man kanske blir att se nästan normal ut iallafall även om det är helt hopplöst och skulle behöva klippas också. Och ikväll har jag bestämt att vi ska se dom två sista avsnitten Sons. Uh sen lär vi får vänta på fortsättningen för detta är säsong 4 vi sett nu också. Tråkigt att vänta, det är ju så bra!




Kommentera
Postat av: DB

Men vad konstigt att smita från en sån olycka. Låter lurt!

2011-12-16 @ 21:58:24
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0