Älskade unge

Idag firar Wilde 3 månader, kan inte förstå att det redan har gått 3 månader. MEN man ser och märker att 3 månader har gått, den lilla lilla morgontrötta bebben som bara sov och åt är numera en livlig och glad skrutt som ska upp före tuppen och vill upptäcka världen varje stund. Om man ser till hur mycket som har hänt är egentligen inte 3 månader lång tid alls. Det går fort och jag hänger många gånger inte med men jag njuter av varje dag och varje stund med han. Mer och mer rutiner i vardagen också, vet att det kan ändras fort men som det är nu så finns åtminstone lite rutiner. :)
Hans 3 månaders dag idag firades dessvärre med vaccin, jovisst vaccin är såklart bra men stackars stackars liten att behöva bli stucken!! Usch vad han grät och det var inte lätt att trösta. Nu hoppas vi iallafall på att slippa feber,ledsamheter och onda ben men jag är förberedd även på detta med alvedon. Vägning och mätning också och han mäter nu 62 cm och är en liten dunderklump på 6,5kg. Detta måste bero på alla elefanter och kaniner han äter. ;)


Lilla lilla Wilde igen, kul att jämnföra med den bilden.


Dagens busiga 3 månaders Wilde


Igår blev det inte alls så mycket gjort som jag planerat och påstod att jag skulle göra och den som väl slet allra mest var Wilma som tillbringade många timmar med att gräva upp runt busken ute. Duktig hund det eller inte kanske? I dagsläget kvittar det att hon gjorde så, kan inte bli värre än det redan är men sen när trädgården blir fixad är det värre. Men vi får väl ge henne en hörna sen som är hennes och så hon kan härja,gräva och vara glad. Lycklig vovve är en bra vovve!

Igår fick jag förresten äntligen tag på en bumbo till skrutten, en ny i kartong för 200:- + frakt på tradera. annonsen hade bara varit ute en timme och jag var inte sen att trycka KÖP NU eftersom dom brukar dra iväg runt 300:- + frakt där annars och då oftast inte ens nya. Nu återstår bara att hoppas på att den ska bli omtyckt och är den det ska även ett bord inhandlas.



Vad händer i veckan då? Idag och imorn chillar vi. Onsdag bär det av till karlstad med fina Emelie, shoppa och gå på Ikea. Torsdag pratade jag och Jessica på en tur till öppna förkolan. Och på lördag blir det kalas. Veckan i stora drag det! Helt okej med roliga planer måste jag säga, kul när det händer saker.

Nu ska jag sätta på en kopp kaffe och inviga min Sons of anarchy dvd-box. Skrutten sover och hunden sover så det är väldigt lugnt här i huset.  


Kommentera
Postat av: Gitsie

Oj har det redan gått tre månader, känns inte alls som länge sedan som du väntade honom ju. :)

2011-04-12 @ 06:57:56
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: jessica

Va söt han är då :))



Bumbon va fin, tur att du fick tag i en ny :)

2011-04-12 @ 07:33:44
URL: http://aaceton.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0