Torsdag

Igår hade jag en sån där alldeles effektiv dag, började med lite tvätt och disk. Städade och maskerade hallen, sen pratade jag med Sandra och då kom jag på den brillianta idén att jag skulle ha Casper här så Wilma fick leka. Och jodå jag gav mej extra att göra, men gjorde också valpen till en lycklig valp. Ja hursomhelst, medans vovvarna lekte målade jag hallen omgång nr1. Grejade med lite annat och sen tog jag omgång nummer två. Vilken skillnad lite vit färg kan göra? Listerna är jättefina nu.
Casper hämtades och jag åkte och mötte upp Therese och tog en domus fika, sen var jag och handlade lite. Hem och städade upp efter vilddjuren och sen kom Sandra tillbaka. Vi gjorde varma smörgåsar,åt glass,satt och tjötade en massa och kollade på alla pinsamma program på tv. Skånska hollywood fruar måste vara botten av botten vad? Och med sej på botten har dom kungarna av tylösand. Nej tacka vet jag Lite sällskap! ;)

Inatt har jag sovit inte alls bra, tror jag slutade på vaken 5 ggr. Har kommit fram till att eftersmaken på dom nya tabletterna är HEMSK! ( Undrar förresten hur dåligt det är för tänderna att äta sånt hela nätterna igenom? ) Jag har en stor fundering på hur det ska gå när jag börjar jobba? Kommer jag orka att inte få sova ordentligt på nätterna och sen gå upp 6 på morgonen för att jobba? Nu får jag åtminstone sova dom timmarna på morgonen. Från ungefär 5-6 till 9-10.
Jag har från det ena till det andra dragit på mej en alldeles hemsk träningsvärk i framsidan låren, hur f*n gick det till? Jag har inte rört på mej en millimeter i onödan, och inte gjort nånting jag inte gör andra dagar men tog mej knappt ner för trappan imorse. ILLA ILLA! Förstår verkligen inte vad som hände???

Lite senare idag ska jag packa ihop mej och fara till Emelie, äntligen!! Kommer bli en bra eftermiddag det. Men börjar få beslutsångest om valpen ska med eller få vara hemma? Får fundera på det ett tag! Annars har jag inga planer tror jag, kanske om jag skulle komma mej iväg och hämta skorna. Får se på det, annars tar jag det imorn.

Imorn är det äntligen fredag igen, skönt att hjärtat kommer hem igen.<3 Tycker inte om att vara ensam hemma!! Sista helgen ledigt nu med, sen är det back to reality och på torsdag ska det jobbas igen. Tror jag iallafall har ju dock inte hört nåt.

 Har suttit och grubblat en del över detta med jobb,havandeskapsp,föräldraledighet jag ni fattar hela grejen. Jag har tänkt att beroende på hur det fungerar att jobba ska jag inte bege mej hemöver förrens i december. Jag vill helst slippa ta HP pga av den sjukliga karensen på 10 dagar, jag tycker verkligen att 10 dagars inkomstbortfall är för mycket. Och som det ser ut nu ligger jag 80 timmar plus i årsarbetstiden och om jag kan hålla det har jag 80 timmar tillgodo i slutet av året dvs december. Kanske kan jag ha ännu nån mer timme? Vet ej så det kan jag inte räkna med. Men till dessa 80 timmar jag har i dagsläget har jag även 8 betalda semesterdagar kvar, fick ju ingen stor dos semesesterdagar tyvärr utan hade 20 från början. Men detta är ju inte långt ifrån att jag har hela månaden tillgodo sedd och detta kan jag sen kombinera med föräldradagar, lite onödigt att ta ut innan men samtidigt bättre det än att stå utan. Kan ju kanske ta lägsta nivådagar? Tål att grubblas på men detta känns som det mest hållbara faktiskt förutsett att jag håller för att jobba också. Men den som lever får se!






Kommentera
Postat av: Denisa

Hon blir bra stor tjejen! :P

2010-09-09 @ 17:51:18
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0