Lördag

Jobbat mej igenom den första delen av dagen med ett illamående, bläh säger jag till det! Har inte haft sådär riktigt ont nu det senaste förutom på nattetid och då endast höfterna men nu är frågan om om jag inte vill ha tillbaka det onda. Tror det var tusen gånger bättre! Man blir aldrig nöjd eller hur? Eller så får det aldrig vara riktigt bra. Det är iallafall lättare att hålla humöret uppe och vara social samtidigt som man har ont än att hålla humöret uppe och  vara social när man mår illa.

Har jag kommit fram till att är det nåt som irriterar mej mer i människoväg än folk som inte passar tider/alltid kommer sent så är det folk som är långsamma, som fattar långsamt, yr och örjer. Rör till i onödan etc. Jag blir tokig, irriterad men dock ganska effektiv själv för att väga upp detta. 1-0 till Sandra! Alltså biter man ihop och kompenserar så blir allt fint ändå.

Väl hemma förut vart jag lite plockig, så lite plockande blev det innan jag landade i soffan igen. Har suttit och spanat runt på mobiler, vill ha en annan istället för den hatade jag har. Inte bara det att jag aldrig har tyckt om den, dessutom har den ju sin "sjukdom" som jag skrev om för ett tag sen. Alltså borde den åka till expert och helst bli utbytt mot något nytt flashigt men risken är väl stor att jag får samma skit telefon tillbaka. Hursomhelst har jag suttit och spanat runt och kollat lite. Helst av allt vill jag ha min gamla telefon tillbaka. Som en sentimental barnunge men dom ligger på runt 5-600:- och uppåt begagnade. När jag har suttit och kikat får man Samsung&LG touch telefoner nya för 800:- och uppåt. Frågan är vad som är mest värt? Känns som en ny, men frågan är hur bra och om jag kommer tycka om en sån? Är LG bra? Är Samsung bra? Skulle ju inte tacka nej till en HTC,en Iphone eller en Xperia men dessvärre så gäller prioriteringar och jag tänker inte dra på mej massa extra skit nu innan jag ska bli föräldra ledig för det är bara så onödigt. Så därför en billig lur som gäller tills dess att jag kan förlänga mitt abonnemang igen. Nån som har nåt bra/dåligt att säga om Samsung/LG? Insåg precis att jag avskyr Samsung telefonerna på jobbet men inte just en sån jag tänkt mej..

Men men får se på löningsdagen vad som sägs då, för det är lite andra saker som har stor prioritering också. Vi skulle verkligen behöva investera i en ny tvättmaskin också, förbannat tråkigt men den vi har nu är inte okej. Nytvättade kläder ska inte lukta illa/lukta unket&instängt men dessvärre gör våra det och jag är rädd att den redan har förstört en del kläder :( Skit, vi skulle ha köpt ny från början egentligen men men lätt att vara efterklok. Men om vi köper ny nu så behöver vi inte fundera på att nånting ska gå sönder för då är alla vitvaror nya och har garanti. Bra dä! :)

Förresten ni vet den förbannade jävla svindyra micron? Det går inte att tina nånting i den längre, den funktionen verkar liksom vara helt borta. Skit det med, betyder att gubben ska hit igen också. Suck! Kan verkligen inte tycka om människan, allting handlar om intryck men för min del var det väl avtryck smutsiga sådana på nystädat golv. Okej nej nu ska vi inte vara såna, efter omgång nummer två och x antal veckor lyckades han förstöra micron igen samtidigt som vi iallafall kan värma i den. Så here we go för omgång nummer 3, tredje gången gillt! Påminn mej om att komma ihåg och ringa Ikea bara, glömmer det hela tiden och kommer på det varje gång nåt ska tinas..

Nej nu börjar det bli mat dags, ska göra kotletter i ugn med sås av lök,mango chutney,soja,grädde&cremefraiche. Riktigt jävla gott kan jag lova. :)



Kolla förresten vad jag hittade på Ullaredsbloggen, gissa om Wilma ska få sånt? Helt underbart med en hund med den lukten, fanns massa andra roliga också typ Vanilla cookies och Cherry flowers. :) Och den är för hundar alltså borde den väl vara okej? Eller måste man ha vanliga tråkiga hund schampon egentligen? Och se bara hur hunden njuter, kanske innebär att jag slipper ha Wilma klättrandes över mej och att hon istället blir sådär fridfull. och i nästa andetag.....Vad drömde jag sen? Får inte ens torka tassarna på byrackan, men drömma går ju.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0