God morgon

Jag är hemma för andra dagen i rad, har mått så illa. Igår vart jag jämt hur yr och skakig som helst när jag skulle gå upp och på det jätte illamående så fick bli sängläge istället. Idag är det jämt lite bättre men långt ifrån okej. På det denna jävla halsbrännan som ärligt är på väg att förstöra mitt liv. Det är bra en sväng på morgonen sen resten av dagen/kvällen/natten biter ingenting på den och ja illamåendet hängde väl ihop med det också. Snälla kan jag inte bara få slippa en enda dag? Kan inte äta vad som helst, kan inte dricka vad som helst och kan inte böja mej framåt/lyfta.. Kan inte ligga på soffan och kolla tven utan måste sitta och dom första timmarna efter jag lagt mej i sängen är hemska.

Och tack vare detta att jag ska må så uruselt går jag back i timmar så det bara skriker om de, hade verkligen behövt dom timmarna jag hade idag och igår för att väga upp att jag inte kom upp i kvoten i måndags, var ledig i onsdags och under helgen fixar jag precis kvoten så inget tillgodo där. Skit skit skit, efter 2 veckor där jag faktiskt klarade mej blir det såhär. :(

Inga papper än heller, livet är så jävla underbart. Måndag är sista chansen att få iväg dom sen är risken att allt skiter sej med HP. Försäkringskassan har satt ett datum och detta är jag väl medveten om och chefen fick infon i mejlet i tisdags eftersom jag inte fick tag i henne över telefon efter att ha försökt i 4 dagar. Och ändå händer ingenting. Kommer dom inte på måndag kommer jag att bryta ihop eller något lika roligt. På tisdag ska jag iallafall träffa chefen och prata, blir bra det för minsann fungerar ingenting som det borde och väldigt mycket känns ohållbart. Dock inte en helt okej start på semestern jag har sökt men men..

Ja semestern ja, behöver knappast tillägga hur sjukt skönt det ska bli? Bara vara och slippa tänka på allt runt omkring, samtidigt som det känns ganska sjukt att behöva ta semester för att få ta igen sej ett par dagar men jag kände att jag inte hade något annat val just för stunden. När jag är ledig ska jag iallafall försöka ta mej iväg och träffa Emelie, vi ska åka till karlstad, jag ska boka klipptid och njuta av en ledig helg med mitt <3.Den lediga helgen känns som the big thing tror jag, efter 6 arbetade helger på raken ska det bli så skönt med en ledig innan det drar igång igen.

Vilken överraskning med snön igår kväll då, fick världens julkänslor jag. Det luktade tillochmed vinter ute. Och imorse var det kul att se Wilma, hon funderade allt vad det dära vita var för något och sen tog hon sej en provsmak innan hon konstaterade att det var okej att trampa på det. :) Synd att den inte stannar kvar bara, ja jag menar det! Det hade varit den mest perfekta ursäkten i hela världen till våran oklippta och okrattade gräsmatta. Kan liksom inte bli bättre, men måste väl inse att vi inte slipper ifrån löven och allt det andra som hör till en trädgård. Tacka vet jag asfalt, kan inte förstå varför vi inte har en asfalt matta.


Snö!! Men behöver nödvändigtvis inte bli så mycket som det var förra året, det blir bra krångligt det med vovve,bebis och barnvagn kan jag tänka mej..
Men ändå längtar jag efter vintern och snö på det. Och till julen, alldeles toklängtar nu. Vill göra iordning här med julgardiner,tomtar och allt som hör till. Och clementiner&pepparkakor.

Nu ska jag kila vidare, spana runt på nätet och sen får det bli att slänga på ett par avsnitt Criminal minds. Snart slut på boxen med, tråkigt! Men tveksamt om det blir någon mer, har varit ett par avsnitt som varit repriser och det är inge kul. Så om jag köper 3e kanske allt är repriser vem vet.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0