Tjej eller kille?

Du är på dag 232 av 280. (82,9%).

 
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
[Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 10 jan 2011
Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.

Bebis

Bebisen väger ca 2250 g och är 44 cm. Nu är alla inre organ helt färdiga och klara inför förlossningen. Bebisen lungor behöver lite mer tid för att klara av omställningen från vatten till luft. Pupillerna kan vidgas och dra ihop sig och ansiktet är mer slätt än rynkigt.

Du

Du kan känna av förvärkar. De känns mer obehagliga än smärtsamma. Det kan hålla i sig i ca 30 sekunder och innebär att livmodern tränar sig inför förlossningen. Barnet ligger och trycker mot dina lungor och det kan göra att du känner dig andfådd eller har en obehaglig känsla under revbenen.


Det närmar sej :)


Vad tror ni att det blir för något, en tjej eller kille? Och när kommer h*n?
Jag tror på en kille den 13 januari jag :)


Kommentera
Postat av: linnea

hmm, svårt att säga men ja tror tjej:)

ja tror de går att se på magen elr nåt ... om den går ner elr upp grej .. tss, hah nåt sånt ;p

2010-11-23 @ 15:35:34
URL: http://birdwing.blogg.se/
Postat av: Tommy Englund

En tjej den Tjugoförsta Januari.

2010-11-23 @ 20:20:45
Postat av: Maria





Okej, då ska jag välja htc smart :)

Jag har varit inne på den också men man vill ju alltid höra kommentarer innan så.

Allt bra med dig och magen? Inte långt kvar nu ju, spännande. Jag tror på kille jag :)

2010-11-24 @ 07:45:53
URL: http://familjenlinder.nu
Postat av: Denisa

Oj nu kommer det gå riktigt snabbt tills bebben är framme. Jag tror den kommer precis i tid :) En liten kille låter mysigt!

2010-11-24 @ 12:49:20
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Denisa

meeh, tog du bort den nyaste inlägget :P? Blev nåt fel när jag kommenterade, gick inte att posta och sne var dit tinlägg borta.



jag frågade vad ni ska göra på julafton? :D

Och det är bra med mig till och från. Håller mig mest hemma, blir skakig av att få för mycket.

2010-11-24 @ 16:57:42
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Denisa

Dom misstänker det låga blodvärdet och att jag helt enkelt stressad och att det blev för mycket, och kroppen reagerade med ett cepe krampanfall. Ska på neurologundersökning också för att se om det har något med epilepsi att göra. Ska kolla upp mitt blodvärde snart igen och se om tabletterna hjälper, isåfall är det ju bara att fortsätta sköta blodvärdet så ska de tinte bli några återfall.



På julen blir vi nog ensamma här i stockholm, är alldeles för långt att åka nånstans och lämna katterna. Ska eventuellt jobba runt där med så..

2010-11-24 @ 19:09:14
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0