Oväntat

Idag började älsklingen och ta bort lister och allt i hallen uppe, har ju stått still där sen jag hade semester sist men som tidigare nämnt var det dags att börja fixa klart där nu. Och ja fixa det lär vi få göra, visst huset var inte fräscht när vi köpte det. Ett stor gåta hur fan man ens kan vilja bo så förstört och äckligt? Jag skulle inte vilja göra det. Hursomhelst när han plockade bort golvlisterna så spred sig en stank på övervåningen av djurpiss, med alla säkerhet hundpiss eftersom det var hundar som bodde här. Det har alltså fått ligga och dra in i väggarna innanför lister och även ner i golvet. Känns som man borde känt lukten av det men har väl legat såpass instängt att det inte började lukta förrens det fick luftkontakt. Så det som skulle bli en enkel renovering med enbart nya tapeter kommer nu att bli ny vägg på minst ett ställe plus att vi får riva ut och lägga nytt golv. Även nya lister såklart eftersom dessa är lika "indränkta". Jävligt oförutsätt och för att inte säga ovälkommet i dagsläget. Vi har tillräckligt mycket ekonomiskt som det är och vi kommer inte direkt att bada i pengar framöver men detta får bli en prio för kan inte ha ett halvfärdigt rum som luktar piss.

En vägg borta, den värst utsatta som också stank mest ifrån och sen kan vi leka gissa vad det gula i kanterna & hörnet är? :(

Hur kan man ens låta nåt sånt vara och låta det gå så långt att det tränger in i väggarna?? Fast borde ju inte bli förvånad, har fått höra om hur deras dotters kompisar fick kryssa mellan skithögarna för att ta sej till dotterns rum där som skulle leka. Och detta från mamma till en av kompisarna som jag råkar jobba ihop med, var väl 2 veckor sen kanske jag fick höra det? Jaja nu är det som det är, nu blir ytterligare ett rum helt nytt och snart finns inget gammalt kvar. Dock väldigt tråkigt att nåt som skulle vara ett litet projekt blir så stort och dyrt..


Min sista lediga dag idag, usch jag drar mej för att börja jobba igen och nu längtar jag ännu mera efter ledighet. Hoppas jag får svar denna veckan!! Jag har varit riktigt sliten efter helgen idag, för det var ju mycket att bli sliten för kan man tycka men ja tydligen räcker några timmars shopping ena dagen och några timmars grejande andra dagen för att jag ska bli helt förstörd i kroppen. Tråkigt men bara att gilla läget, det kommer ju något bra utav det.. Och förresten nu idag är det bara 70 dagar kvar till BF. 70 låter så lite, så underbart.. Jag är inte det minsta road av att vara gravid men jag längtar halvt ihjäl mej efter lilla krypet och det kommer att vara värt allt det vet jag! <3


Nu ska jag spana runt lite, sen får det bli tven en sväng och så är det jag som lägger mej tidigt idag så jag är pigg&alert för en 7-16 tur i kila/gillberga imorn.


Kommentera
Postat av: Denisa

Oj, det var verkligen äckligt. Hur kan man ens låta hundarna kissa så mycket där inne!



Kattmynte-godis? Det har jag nog missat. Får köpa in nån ny variant nu eftersom dom här dropparna är gamla och inte så jätteintressanta längre.

2010-11-01 @ 20:24:47
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Denisa

Jag ska faktiskt leta efter det. Längesen jag köpte något speciellt till katterna :)



Eller igår köpte jag faktiskt den där kattsanden du tipsade om, Ever Clean. Hoppas den blir fin...ska byta ikväll. Kostade 199kr för 10kg (Det var på rea.. kostade typ 250 eller 300 annars). Vad sa du att du köpte för?



Kram!

2010-11-02 @ 07:56:04
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: mli

Men usch,, hur kan man låta det gå så långt?

Stackars ungen och djuren som fick leva i den skiten:/



Ja jo det syns allt men ja som du sa en som inte visste om det skulle nog inte kunna se det;)

Men jag funderar lite på om jag är 1 vecka längre än jag räknar nu.

Men ja vi får se,, den 18/11 ska vi på ultraljud iaf:) Ska bli kul:) Hoppas jag:)

2010-11-02 @ 13:02:02
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0