Nej för jag är inte bitter

Varit hemma en stund från jobbet, kila gillberga som har stått på schemat och jag minns mycket väl vad jag ogillade med pendling...SNÖ! Men annars tycker jag det är mysigt och den får gärna stanna kvar ute på trädgården, särskilt som det löste mina lövkrattnings problem också ;) Förresten innebär inte snö att det är lagligt med julgardiner? Tror bestämt att det finns en lag på det, tänk så mysigt med röd rutigt i köket och röda hjärtan i sovrummet.

Jag har ju det senaste ätit och druckit både det ena och det andra mot halsbränne problemen och har ju senaste två veckorna faktiskt haft en fullt hanterbar halsbränna. Eller ja beror på vad man jämnför med, men istället för att vakna 5-6 gånger varje natt tex har jag bara behövt vakna 1-2 ggr. Kunnat dricka och äta nästan normalt med vissa undantag istället för att allt ska ge bränna. Kunnat ligga på soffan en stund utan att dö. Bara behövt novalucol på dagtid och ja mer saker där till. Men nu tar mitt recept på den långtidsverkande tabletten slut och jag frågade om läkaren skulle förlänga receptet och BM hade vidarebefodrat min fråga. Och kära doktorn tycker att eftersom det faktiskt går ganska bra nu så kan jag sluta med tabletten. Jag är livrädd för att allt ska gå tillbaka, tillbaka till sömnlösa nätter och evigt illamående. Jag vill inte!! Det är tillräckligt som det är. :( Men vi hoppas på det bästa, att det ska gå bra ändå men jag är orolig.

Mer då? Halsen ömmar som sjuttsingen, tror det beror på allt klämmande igår. Jag hoppas det är därför iallafall. Har förutom det fått eksem på benen? Gött jävla irriterande, börjar fundera på om jag kanske är allergisk mot mej själv? Känns ganska troligt för minsann finns det ingen människa jag kan tröttna på så mycket som mej själv.
Annars inget mer, imorn väntar jobb i kila gillberga igen. Och nu ska jag se om det finns något att göra sen soffläge och bra på tv. Får nog bege mej ut med hunden i snön en sväng med så hon blir glad.


Kommentera
Postat av: Linnéa:)

krya :)

2010-11-10 @ 19:16:16
URL: http://birdwing.blogg.se/
Postat av: mli

Usch då hoppas halsbrännan håller sig bort:)

Inget alls vidare att ha det:/



Ja det var jätte kul att få se bebisen,, och skönt att få veta att allt är som det ska:) Längtar redan till nästa ultraljud:)

2010-11-10 @ 20:12:26
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hihi, ja lite läskigt är det :) Måtten hänger med som dom ska, ligger på mellersta kurvan till och med så bebisen verkar ju växa och stå i :) Nej, ischias är inge kul men sen å andra sidan så är jag ju både sjukskriven och fått muskelavslappnande som hjälper till viss del så jag vill inte klaga heller egentligen för då blir det säkert ännu värre, hehe. Ska till mvc idag så får vi se hur allt ligger till :) Ha en bra dag. Kram till er

2010-11-11 @ 08:18:13
URL: http://sandranylen.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Jobbigt med halsen, hoppas att det drar sig tillbaka snart.

Vintern är mysig tycker jag, men jag håller med om att det är inte kul på vägarna.

Här har du en till som längtar efter advent. ;)

Kram

2010-11-11 @ 08:30:53
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0