Hej vi är i sverige

Oj vad snö säger jag som alla andra, men tycker att det är mysigt! Dessutom gör det hunden till ett lyckligare djur och vem vill inte att hunden ska vara lycklig? Men ja vi kan ju gå runt och vara mysiga och lyckliga för antar att det tex inte är vi som skottar? Jag ska nog undvika det, och hunden ja hon kan helt enkelt inte. Men jag sopade trappan förut iallafall :) Och överväger att skotta fast jag kanske inte ska... ?
Har tänt i pannan och väntar på värmen, tror våran satans värmepump sitter felplacerad för är nog ungefär 10 grader kallare nere än uppe så gissa hur varmt det är när man ska sova? Och gissa hur mycket man fryser när man kommer ner? Han som satte in den sa att det kunde hända att det var 1-2 grader kallare nere än uppe eftersom värme stiger men nu snackar vi många grader. Tror jag ska ringa och ifrågasätta för så tycker jag inte det ska vara. Har dessutom snart slut på veden, har väntat sen vi flytta hit på att få resten av veden vi beställde då men inte än. Den som väntar på något gott eller? :S

Annars överväger jag att hålla mej inne idag, skita i både det ena och det andra och inte sticka näsan utanför dörren. Dels för att snö är mysigast när man är inne och för det andra för att ta det lugnt in för morgon dagen. Har inte känt mej helt hundra sen i fredags så kanske ska spara på krafterna? Låter som en jävla käring men ja vissa kanske förstår mej iallafall!
Fast å andra sidan vill jag nog smyga mej iväg till ica, känner att det är lite överkurs att gå ut och leta mossa nu och det behöver jag till adventstaken och så är jag bra sugen på lussekatter. Men en tur till ica ska väl inte vara något större projekt så det får det nog bli.


Avslutar med, ÄNTLIGEN är det måndag imorn...








Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0