Dagens andra

Jag är hemma och vänder, har haft en trevlig förmiddag hemma hos Jessica. Även hunnit med en svängom till granngården och inhadlat två krukor till te köket, lika bra att passa på när jag ändå var ute och rastade bilen :)) Nu ska jag snart ta promenaden till banken, vi ska få våra pengar!! Och med det hoppas vi också på att få hämta bilen idag, ska ändå åt det hållet och kika på en annan bil så hoppas hoppas!

Måste få beklaga mej lite, när jag skulle läsa upp mina betyg då en gång i tiden gick jag ju bet på alt medicinen pga av alla dess enligt mej ganska sjuka och flummiga uppgifter, som tex gör sohälsningen i 7 dagar utvärdera på 2-4 sidor dataskrivet teckensnitt 12 och liknande. What the fuck? Om det inte händer nåt då? Hursomhelst så gav jag upp efter en månad och kollade möjligheterna att läsa nåt annat som skulle ersätta det betyget och visst klart det gick bra så jag läste Rehabelitering/Habilitering 100p istället för Alternativ medicin 50p. Ringde idag för att få mina betyg skickade till mej igen och ville dubbelkolla att det verkligen har ersatt mitt IG betyg. MEN då säger hon på lärcenter att så går det inte till! Har man ett IG så kan man inte ersätta det med en annan kurs MEN om jag har tur bortser arbetsgivaren från ev IG om man har mer poäng än 2500 men det var också helt beroende på hur hård arbetsgivaren är.Känns som kommunen kan vara ganska hård och känns som jag har lust att sätta mej och grina, jag läste inte en 100p kurs för att det var roligt och jag ville utan för att jag var tvungen och det skulle ta bort mitt ena IG och nu kan jag om jag har otur sitta där med bägge mina IG kvar och mer poäng än vad som behövs. Känns ju förbannat rockigt att läsa Alt medicin och religion.. Och visst jag har fixat mina IGn själv men har ju också försökt göra nåt åt det ena och ska fixa till det andra med så småningom också. :( Håller tummarna för att dom ska vara shyssta, men eftersom religon är så viktigt att det ska ge mej löneavdrag så lär dom väl anse att jag ska ha 2600p och G i allt.. :/

Nej nu var det dags att ta promenaden..


 
Nova öppnar paket, eller leker med snörena iallafall :)


Av teletubbies blir man gald :)


Kommentera
Postat av: Anonym

åh vilken stor tjej:) va fort ett år går då! :P

2010-05-03 @ 18:37:10
Postat av: Gitsie

Söt tjej :)

Är de verkligen så hårda med att samtliga betyg måste vara g? Det viktigaste är väl att de obligatoriska kurserna på utbildningen är godkända och att man sedan läst valbara kurser och har godkänt för tillräckligt många poäng.

Blev rörigt detta, förstår du vad jag menar? :)

2010-05-03 @ 19:53:52
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0