Sandras actionfyllda liv

Nu har man inte skrivit på ett par dagar igen har inte haft tid. Hela helgen har bestått av jobb&hus.


Fick mej en ganska hektiskt kväll på jobbet i fredags eller nej hektiskt är fel ord. Skrämmande kanske? Nej inte det heller men iallafall jobbade ju natten mellan fredag och lördag, det var en lugn kväll och jag var svintrött så gick och la mej direkt Lets dance var slut. Somnade nog på två sekunder för att sen få ett brutalt uppvaknande klockan halv tolv av att brandlarmet gick och det låter inte på smått vis. Herregud säger jag så jävla snabb har jag aldrig vart!!!Ur sängen och på med kläderna rusa ut och mot lägenheten som larmet kom ifrån för att konstatera att det var falsklarm, tillbaka in till personallägenheten och ringa 112 och meddela att det var falsk och sen skulle jag försöka få tyst på larmet men nej det stog still så det fick tjuta tills det kom två branmän och stängde av det. Kan bara konstatera att vilken jäkla adrenalin kick man får! Hjärtat slog nog tre dubbelt den närmaste timmen och en puls utan dess like. Trodde aldrig jag skulle komma i säng igen men vid ett låg jag i sängen och hade lugnat ner mej, för att återigen göra en flygande tur ur sängen och ut då det brakade till ute så jag trodde hela loftgången rasade. Men det var bara snö som åkte på plåttaket. Så igen "falsklarm" och det är jag glad för. Men det var ingen skön sömn den natten för jag sov väldigt lätt&oroligt. Kan tillägga att det rasade snö igen vid tre men då slapp jag rusa ut för jag visste vad det var. :)


Var ju förresten in med bilen på besiktningen i fredags och jag kan ju säga GLÖM ATT JAG SA ATT JAG SKULLE HA DEN KVAR! Jag letar febrilt efter ett nytt åk och sen åker min ut på blocket. Vilket skiiiiitbil! När vi var i garaget och grejade ramlade plasten vid bakskärmen av och det fanns liksom inte en frisk bit plåt under där. Rost rost rost. Jag köpte Karlssons klister och petade tillbaka plasten. Bägge fjädrarna bak är av och det är inget billigt projekt det heller plus all rost som skulle lagas som jag har anmärkningar på. Vi hade bara fixat bromsarna inför bes och när besgubben skulle köra upp på bromsgrejen med bilen kroka han i med tröskeln och den släppte cirka 30cm. Vad beror det på då? ROST igen. Bilen håller på att luckras upp.. :( Det är inte värt att laga den för jag kommer få stoppa mer pengar i den än vad jag någonsin kommer att kunna få tillbaka.


Med huset går det framåt iallafall, älsklingen har vart så duktig och kaklat i köket. Blev jättebra med tanke på att det är nåt nytt. Igår fogade vi och grejade, idag ska det kaklas lite mer över diskbänken för dit behövdes det en kakelkap och det ska hyras idag. Jag ska även göra mej en tur till soptippen med alla frigolit bitar vi har all over så man får lite plats igen. Helgen ska bli en hårdhelg i huset! Vi ska tillbringa många timmar där då. Tänkte även bjuda in mamma till källaren :) Nästa helg flytt med lite tur?????? Koskela kommer på måndag och slipar vardagsrums golvet och har vi vart flitiga kan det hända att vardagsrummet blir tapetserat i helgen. Ska btw ringa skaderegleraren på folksam idag ang altanen, pratade med Benny igår och vi har husextra försäkring så det borde gälla. Håll tummarna! :)


Idag ska jag klippa mej!!! Men har ingen fin färg på håret, grinar över att jag hade skitsnygg färg under helgen. I lördags slängde jag i en blond på det röda och det blev verkligen rött rött rött och jag var så nöjd med färgen bortsett ifrån det faktum att syftet med blondering var att avfärga. Men var ju tvungen att ha i en röd för att få bort utväxten så nu är jag vinröd igen. Hej vinröd jag har inte saknat dej! 


Nu ska dricka x antal koppar kaffe, peta på mej lite såndär makeup så jag kan ta ego pics efter klippningen, åka till stan och hämta skräp, till tippen och så tar jag en sväng förbi mormor i åmål när jag ändå är nära och sen klipper jag mej klockan 14. Jihaa! Eftermiddagen sen blir såklart i huset. Och ikväll!! Tada, trumvirvel!! 21.00 på kanal 5, förbjudet att missa.




Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0