Tillbaka

Ja nu är jag tilbaka inte fullt så grini och gnällig som jag var imorse. ;) Turen till Åmål var trevlig, mormors goda pannkakor m hemma gjord sylt smakade lika bra som alltid. Sen gjorde jag och systern en tur på staden, närmare betsämt två turer tillochmed. Till Netto, jag skulle promt ha jordgubbar så systers kompis som jobbar där fick ringa efter oss när dom hade kommit in i affären. Så med mej hem hade jag ungefär ett kilo jordgubbar,5kilo vatten melon och massa tuggben till valpen. Och sötaste isfigurerna som jag fick av Michaela, passade nåt alldeles utmärkt eftersom isvatten är mitt nya coca cola :) Tack igen :)

Väl tillbaka i Säffle var jag jämt så jag hade lust att parkera valpen nånstans och inte ta med henne hem, men istället var jag snäll och körde hem valpen madans jag själv åkte och hämtade mammas bur till henne. Åker inte bil med henne en gång till utan att hon sitter i hundburen kan jag meddela. Jisses! Och hon visste så väl att jag blev förbanand på henne för varje gång jag fräste på henne stannade hon upp innan hon fortsatte. Alltså hon roade sej med att hoppa mellan bagage och baksäte vilket ungefär är livsfarligt då hon överhuvudtaget vägrar att sitta still i bilen, en gång idag ramlade hon ner på golvet och började gråta lite. Sen vid en ev olycka skulle det heller inte var så nice och ha en lös hund i baksätet. Tacka vet jag Bonnie, hon visste hur man åkte bil hon ;) Nej nu ska jag inte vara sån, Wilma är allt charmig men hon är valp och det säger mycket. GISSA förresten vad hon gjorde när jag lastade in henne i bagage för hemresa förut? Hon smet den rackarn, ur bilen,rätt över vägen och in på mormors grannes gård. Hon som brukar vara så duktig på att vara lös? Jag hann ju inte mer än släppa loss henne i bilen så var hon borta. Tror vi har många roliga men slitiga stunder av lydnads träning framför oss. Men det visste jag/vi ju redan eftersom vi valde att skaffa en valp :)


Just de, nu har jag sökt semester, valde att ta ut 12 dagar. Så fram till sista augusti är jag på stödboendet. 1-3 september på utbildningen och sen har jag semester från 4 september tillochmed 16 september. Kändes helt okej som en första semester. kändes som 16 var ett bra datum och börja med för jag antar att det finns vissa risker att jag inte har råd att undvara mer eventuella jobb helger då det blir för dåligt i lön utan helg OB. Funderar förresten allvarligt på om jag ska söka och läsa matte B på distans, jag hatar matte men kan vara behövligt. Eller kanske Engelska B? Om jag nån sång ska kunna plugga så antar jag att jag behöver B kurser eller? Eller räcker det med högskoleprov? Nån som vet får gärna svara :)



Jag saknar det röda håret!!!!


Kommentera
Postat av: Mli

Hehe vilken söt vovve då:) Oj,, ja men det var inte så farligt dyrt ändå för en sånn dammsugare:) Det är iaf ett överkommligt pris:) Uh ja dessa el-räkningar är inge kul alls,, är så fruktansvärt dyrt:/ Alltså vi får nyckeln under heljen så börjar flytta på måndagen,, men på förmiddan så är det bara jag som är hemma så hade bara tänkt bära över lite lådor och småsaker,sånt jag klarar själv hehe, och mamma och Micke kommer inte förens på eftermiddagen och då ska vi flytta alla "stora" möbler och så:) men på förmiddagen så är det lugnt:) Kommer va lite rörigt bara med kartonger över högt och lågt hehe:) kraam

2010-06-23 @ 07:58:48
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Ja livet med valp är jobbigt, tidskrävande, tålamodsprövande och ....alldels underbart. :)

Behörighet till högskola/universitet, ja det beror helt på vad du ska läsa. Grundläggande behörighet är ett måste (kärnämnen), sedan beror det på vad du ska läsa. Olika utbildningar har olika behörighetskrav.

Högskoleprovet rekomenderar jag också, då det är stor konkurrens till få platser och chansen att komma in ökar. Jag hade bra betyg, men det var högskoleprovet jag kom in på...vi var 700 sökanden till 25 platser. Vad är det du är sugen på att läsa?

2010-06-23 @ 10:36:32
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Kärnämnen som måste vara godkända för grundläggande behörighet är Svenska A

Svenska B

Engelska A

Samhällskunskap A

Religion A

Matematik A

Naturkunskap A

Sedan kan som sagt varje utbildning har fler krav, min hade även som krav samhällskunskap B men det varierar.



Som socionom har jag ett enormt brett arbetsfält, t.ex biståndsbedömare, enhetschef, missbruksvård, inom LSS, kriminalvården, kurator, etc.. Det är ett väldigt brett yrkesområde och jag gillar verkligen utbildningen. :)

2010-06-24 @ 05:47:55
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Mli

Sv: Tack:) Ja, jag gillade också klänningen och lite kul at märket är emily också hehe:) Hehe ja men jag är också sån:) hehe i have a thing for städ grejer över lag:) hehe :) Nej för min del så spelar det heller ingen roll om det är lite stökigt och rotigt:)Ska fråga micke när han är hemma så kan jag återkomma om tid och så sen:) kraam

2010-06-24 @ 12:18:49
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0