Snott en lista


1. Ditt favoritställe på sommaren?
-Jag älskar kusten, gå på bryggorna och fascineras av allt som finns i vattnet. Äta räkor på grebys och på fika på mysiga bageriet. Kanske skulle tillägga att jag befinner mej i grebbestad.


2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
-Den perfekta dagen skulle ju vara ute på sjön, men hur ofta händer det? Kommer inte ihåg sist jag var ute på sjön. Men annars funkar att vara vid sjön också.


3. Vad lägger du hellst på grillen?
-Grillspett är kul, marinerad majs är svingott men oftast blir det kött :)

 
4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
-Semester är ett mystiskt ord, i år ska jag för första gången testa på semster men dock i september när alla har börjat jobba igen. Men va fan, jag har planer ändå eller förhoppningar kanske jag ska säga? Tiden kommer iallafall att läggas på huset.


5. Dina bästa sommarfärger?
-Vitt och ljust gillas mest på sommaren.


6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-Regn och jordgubbar, grillat och färskpotatis.


7. Bästa sommarminnet från barndomen?
-Oj, jag kan nog inte komma på nåt speiellt. Men stugan och farmor är ett ljust minne, ett annat är den där ensamma sandstranden med nästan vit sand som vi inte vet vart den är? Stampen, kalven och cykel är starka barndomsminnen också. Och fylla år :)
   
8. Havet, sjön eller poolen?
- Jag skulle älska att ha en egen pool, med trädäck runt och fina ligg solstolar. Havet är underbart och man blir brun som en pepparkaka när man solar vid havet. Och sjön har sin charm. Kan inte välja :)

9. Vad väljer du i glassbaren?
-Mjukglass! 

 
10. Vart går din drömsemester?
-Jag vill till Island, det är min stora dröm! Annars skulle jag verkligen inte tacka nej till sol semster heller, kan tänka mej Thailand,Egypten,Turkiet eller Grekland. :)


11. Vad är det bästa med sommaren?
- Solen om den kikar fram, värmen! Och lite mindre med kläder. Flip flop också.


12. Favorit plaggen i sommargarderoben?
- Mina 3/4 byxor och linne. Eller tunika/oversizead linne/t-shirt till leggins.


Stulen från http://mliisme.blogg.se/





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0