Krasch

Just nu sitter jag och känner mej alldeles överkörd, kollade nyss in kontot och bröt väl nästan ihop. Jag vill inte vara fast anställd längre, vill inte vill inte vill inte!!! Den lönen som trillar in på torsdag  är den sämsta jag har fått detta året. Och jag är fast anställd på 100%?????? Jag jobbade dessutom 3 helger och en fredag kväll av 4 helger förra månaden varav 1 var storhelg vilket vill säga 91:- extra i timmen. Ändå får jag urkass lön?? Hugaligen, önskar jag hade modet att säga upp mej men med hus och mera är det en för stor risk. Jag måste ha en vatten säker plan innan jag gör det. Funderar starkt på att börja plugga, läsa upp betyg antar jag att jag måste göra först och sen sadla om.. Bli nåt helt annat. Jag är trött på detta nu, jag går bara runt och känner agg mot allt som har med det att göra. Tur iallafall att min sommar är bra!!!!


Snart ska jag stoppa mej i duschen och efter det sak jag stoppa mej och hunden i bilen. Vi ska åka till Åmål och äta pannkakor hos mormor och umgås med lillasyster. Och solen skiner och det är underbart varmt ute så dagen kan nog bli bra :) När jag kommer hem sen ska det målas tak i barrummet, var och köpte roller och grejer till det igår men lusten fanns inte inne så får ta ett tag med det idag.


Fick förresten antagningsbrev till ytterligare en facklig utbildning idag, Facket&Samhället. 3 dagar i september, YES!!! Onsdag-fredag första tre dagarna i september, min egentligen tilltänkta semaster men detta var ännu bättre för då går jag den och sen tar jag mina 14 dagar vilket innebär ännu lite längre semester eftersom utbildningen inte känns direkt ansträngande. Kul var att vi får samma föreläsare som på Pengar för livet också. Och hotell lunch, varav en torsdag vilket innebär pannkakor!!! :))


Nej dags att sätta fart.. Ha en bra dag alla!



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0