Söndag med allt som hör till

Sitter och änsålänge njuter av min sista lediga helg på några veckor. Konstaterat att jag nu är på väg mot 3 intensiva veckor med jobb och jobb 4 helger på raken. Helt okej för min del, helgen som kommer nu kvittar liksom, helgen innan lön och jag är fattig. Sen är det helgen efter det då jag bara jobbar halv helg och på söndagen åker vi till liseberg och bara myser vi två. <3 Faktiskt så är det som det ser ut mina sista helger på Nytorget detta, skrämmer mej att tiden går så fort och jag inte vet vad som händer med mej till hösten.


Nu till nutiden till idag närmare bestämt. Har inte jättestora planer för dagen förutom att det måste inhandlas lite mat, gräsmattan ska klippas klart och vi ska pilla lite inne i barrummet. Jag tänker anmäla mej som frivillig till gräsmattan och hoppas på att få lite mera sol på mej. Sen ska vi se om inte idag kan vara dagen vi satte upp våran hatthylla och fönsterbräda? Jag väntar ivrigt på den dagen samtidigt som nej jag tänker inte göra det själv. Kan jag inte sätta upp saker och ting med skruvmejsel sätter jag inte upp nåt.


Förresten igår började min kamera att krångla rejält, fy fan vad less jag blir! Visst har den varit som den har varit det senaste men den har iallafall fungerat ganska okej. Igår var det typ tredje gången gillt varje gång jag skulle ta bild. Satte på kameran, suddig bild, pip pip avstängd. Plockade ut batterierna,i batterierna, satte på, suddig bild, pip pip avstängd och så höll det på. Tills man hade gjort proceduren cirka 3-4 ggr då gick det ta bild och sen samma sak igen nästa gång man satte på den. Och tog jag inte i och ur batterierna gick det inte alls då var det pip pip med en gång.. Skit säger jag! Undar om jag/vi inte har tillräckligt med utgifter som det är med allt nu det närmaste? För faktiskt en kamera måste jag ha en ny.

Nej ja nej, det var väl så här rolig jag var idag..




Kotten under trappan, visst är den söt?


Kommentera
Postat av: Mli

Haha nej och behöver det mätas före man ska sätta upp nått så kan det också kvitta då får nån annan göra det:P hehe=) =)Vilken jobbig kamera! Men det brukar finnas ganska bra och billiga kameror på elgiganten,, siba och dom där affärerna:)För håller med en kamera måste man faktiskt ha:)



Ja dom hade jätte mkt fint på H&M :)

Är nog ganska eller helt utplockat nu,, fast ska ändå ta mig en sväng förbi där idag och kolla,, dom skulle köra rean tills de tog slut så kanske man kan hitta iaf ett till fynd för 30 kr;) Älskar den blå jag köpte,, älskar färgen:) Och modellen också då förståss:D

2010-07-19 @ 10:13:01
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0