Grebbestad

Strax efter 7 igår morse kom pappa och plockade upp oss. Först förbi mormor i Åmål och lämna av Wilma sen vidare mot grebbestad. När vi kom till tanumshede började det spöregna men tro det eller ej 8km senare hade det gett sej och det var iaf uppehåll när vi kom fram. Började dagen med frukostbuffe på det där mysiga bageriet. Helt underbart gott och jag lyckades trycka i mej 3 smörgåsar och ett halvt glass wienderbröd innan det tog stopp. Man måste ju passa på liksom. ;) Sen åkte vi mot tanumstrand och sportshoppen och för första gången i mitt liv handla jag inte!! okej det berodde på ekonomin men ändå. Bara herrarna som handlade faktiskt medans damerna tittade på. Sen gick vi runt/åkte vi runt. Bryggorna,affärer,havstenssund m.m. Jag var bortskämd en sväng för hittade en tröja jag ville ha så då....pappaaaa.. Och jag fick den, en as snygg lång vit hood med hög hals och ros tryck. Love it! NU är hösten välkommen. Kaffepaus på ytterligare ett fik innan det blev minigolf. Kvalade in på en hedersvärd 3e plats jag men kul hade vi för just här råkade vädret till och vara snäppet bättre så solen lyste, det gjorde den även under en av bryggpromenaderna. Nästa anhalt var grebys och den absolut dyraste lunchen någonsin i hela mitt liv. Dags priset på räktallriken var över 300:- så ni kan ju gissa vad det hela slutade på. Jag har riktigt dåligt samvete för att vi ens blev bjudna på det men det var gott och mysigt och det var för den delen bara jag av oss två som åt tallriken och vi två var billigast i maten i slutändan så. :) Samtidigt som vi satt och åt började det spela och smälla och då var det visst GT karnevalen som anlände på en husbåt och parkerade precis framför Grebys så var en liten sväng med underhållning där. :)
Efter maten var dte dags att rulla hemöver, det var inte varmt längre utan kallt och rått och iallafall jag var så trött så jag slocknade i bilen.
En riktigt toppen dag var det allt som allt, mysigt och massa gott att äta. Pappa är bäst :)













Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0