När saker krånglar...

...kan man bli ganska less på saker..

Igår påbörjade jag min roadtrip mot Åmål och hade faktiskt kommit ganska långt innan det lät lite konstigt och sen lät det lite pang och sen började det lukta bränt. Tvätnit såklart och ut och kolla.Punktering!!Jävla skit, ringde mamma som kom med ett riktigt däck och en riktig domkraft eftersom jag ändå var så nära Åmål. Av med däcken och det var ju ingen vanlig punktering utan "tallriken" till fjädern som av nån anledning hamnat helt på sniskan och skurit upp hela däcket. Fram med mini reservdäck ist och på med det för det tog inte i. Sen kan jag ju säga att det är ingen hit med ett sånt däck i snö väglag. När jag kom hem sen gick det inte att köra upp, det blev liksom still på den sidan reserv däcket sitter. Jaha ge sej på att backa ner för backen igen och det var inte lätt för bromsarna tog inte på den sidan som reserv däcket sitter heller. En ganska obehaglig upplevelse. :( Idag är det iallafall slut på glida pappa´s 850 och dags att säga Hej goffe igen. Och sen blir det minsta möjliga endast viktigaste körningen eftersom herr Goffe inte har vart hos tandläkaren som han skulle ha vart. Jeaj håll tummarna för att inte herr blå kommer och säger Ajabaja så får man inte göra!


Annars var Åmåls turen trevlig, lite småshopping på Jysk, en tur till Netto, en sväng förbi mormor o fick med mej mat hem och Kaffe,semla&tjöt hemma hos mamma sen. Jag fick med mej två STORA krukor hem plus mina gamla älskade gardiner som jag hade i vardagsrummet på vintergatan. Dom passade inte här i huset så jag tvingade mamma att köpa dom av mej när jag flyttade. Tyckte så mycket om dom att jag inte ens kunde ge bort dom utan sålde dom. Nu är dom i min ägo igen :) Ska se om dom inte passar alldeles jättefint i sovrummet.


När jag väl var hemma igen blev det matlagande och soffläge. Satt och försökte knåpa ihop en beställning från ellos för hade en fint erbjudande där med 300:- rabatt om man handlade för 800:- och super fina lampor gratis. Tog mej ungefär 1½ timme att hitta saker och sen när jag väl skulle slutföra så funkade inte rabatten. Fick ringa dit idag och ta bort beställningen för minsann beställer jag inte handukar&badrumsmatta för nästan 900 och det var tydligen just dom handdukarna det inte funkade på. Får se om jag orkar knåpa om den eller om jag struntar i det.

Jobba kvällen idag, min stadiga onsdags nöje. :) Imorn lutar det åt en tripp till Karlstad och Ikea, bla köpa gardinstänger till köket,gångjärn ska handlas med och sen lämna tillbaka ett par saker som har blivit för mycket av till köksbyggandet.

Mina köp på jysk igår, 3 pack runda korgar och två stycken av dom andra i minsta storleken. Fin förvaringen till badrummet alltihop. Hade velat hitta mer saker för har ju ganska mycket kvar på presentkorten men ibland får man nöja sej med det lilla :)





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0