God morgon eller nåt

Antingen eller ska det vara eller hur? I måndags totalt sov jag bort hela förmiddagen, idag var det dags för sovmorgon igen och då ringer dom från Arvidsson&björkman halv 8. Man tackar man tackar, bara att masa sej upp det och vidarebefodra det samtalet. Bra att dom ringde iallafall för elen behöver fixas innan köket ska sättas upp så :)

Imorn har jag jour för nångång mellan 9-15 kommer köket, wihooo helvete vad det ska bäras sen. Bärhjälp? :) Den som kommer med köket skulle hjälpa till också men ja det blir en del att bära och hej vilket pussel det ska vara att få ihop allt sen. Fyra lediga dagar väntar efter det att jag slutar ikväll och det ska bli sjukt skönt! Det behövs som tidigare nämnt på alla plan. Det kommer bli tid för både uteliv&renovering under dessa dagarna och det tackar vi för :)


Jag hade ju väntat mej en ekonomisk uppsving nu det närmaste med först en riktigt bra lön och sen slippa dubbla uppgifter för boende men det kunde ju jag tydligen glömma på direkten. Elräkning på nästan 2500 som ska betalas första månaden utan dubbelhyra och sen har vi fått vattenräkning på 1600 som ska betalas tills nästa lön. Vad lycklig man blir av sånt men jag antar att det är ett lass att dra när man har ett alldeles eget place men inte fan är det kul. Noll koll på el med, vad är vad? Hur mycket, är det dyrt m.m. är frågor och jag fattar noll. Ellära?

Och på detta har jag ett jättebehov av shopping, jag bara måste måste måste!! Nya carlings tröjor ska jag ha plus mera kläder...och skor... och klippning ska bokas och sen får vi se vad mycket plånboken grinar. Ny bil tankarna finns fortfarande men innan det ska det trollas fram pengar att fixa min bil med. Och jag har fått för mej att vi bara måste ta en tur till lilla shoppingparadiset ullared igen, där är tanken att åka i april/maj tror jag bestämt att jag har bestämt. Jag vill att vi ska köpa en "ny" gammal bil igen med, men måste nog inse mina begränsningar och fundera på vad som är viktigast. Fast skullle kanske hellre satsa  på en ny gammal än en ny bruksbil? Fast vart i hela fridens namn ska jag/vi får dom massa pengarna ifrån undrar jag.... Jäjä antar att den som lever får se. Just det jag är ju sugen på en tatuering till också men där kommer vi till min berömda "vad ska jag göra,vart och hos vem" beslutsångest. Den förra tog mej ju fem år att komma fram till, men så illa länge ska det inte få dröja denna gången :)

Alla hjärtans dag på söndag och med det 2-årig förlovningsdag. Det står totalt stilla med vad jag skulle kunna hitta på tills dess? Nåt litet måste minsann fixas ihop iallafall men vad vet jag inte just nu :)





Kommentera
Postat av: Gitsie

Ja inte för att trycka ned dig nu, men el är SKITDYRT rent ut sagt. Ni har inte elvärme i huset va, för i så fall...BYT!

2010-02-10 @ 13:17:40
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0