Dag för dag

Eftersom det var hundra år sen jag skrev sist så börjar jag där jag slutade.

Torsdag
Köket kom, hade inte mer än hunnit ut genom dörrn innan dom ringde och sa att dom var på vintergatan så det var till gasa hela vägen till stan. Tur att jag är en rutinerad rally-driver ;) En enda stor röra efter allt var avlämnat,jisses. Men det gick och hitta saker ändå :) Hann även med ett besök hemma hos Jessica&Nova i torsdag, kaffe,tjöt och dessutom fick jag passa Nova en sväng. Blev lite nervöst men hon var så snäll så!
Började att greja redan i torsdags och har för mej att vi var i huset tills sent.

Fredag
Började dagen tidigt i huset och var där så gott som hela dagen, bygga lådor&sätta ihop dörrar.Elda lite kartonger..
Mot kvällen var det dags för "tjejmiddag" på tuppen, vitlöksbröd och nachos i äkta tuppen anda. En cider och två drinkar slank ner med. Tjatades och skrattades en massa och det var riktigt trevligt! Vi var ganska töntiga och hette samma sak allihop, Sandra&sandra,Therese,therese&therese och Emelie&emelie. :))






Lördag
Upp ganska tidigt och till huset igen, ett antal timmar grejande innan det var dags att dra sej hemåt igen och göra sej iordning för kalas. Det var fördelsedagskalas för Göran,Stefan&Doggen. Älsklingen var fyndig och köpte massa ironiska presenter till dom typ klädnypor,bakkavel,ryggtvätt boll m.m. Undrar hur väl dom kommer bli använda? :) Det var kul att se minen iaf. Jag tyckte det var en riktigt trevlig kväll men som dock slutade ganska tidigt för nån vart jättefull!! :) Hem till huset och mysa ner sej i den himla breda bäddsoffan och sova natten lång.



Jag  var mästerfotograf i lördags och av nån konstig anledning föreställer övervägande del av mina bilder bord och alkoholhaltiga drycker. Typ såhär:
 ?


Söndag
Alla ♥ dag & 2 årig förlovningsdag. <3
Vaknade till liv vid tolv men kom nog inte upp på rikitgt förrens ett par timmar senare. Det var mycket trevligare att ligga på soffan, beställa hemkörd pizza osv. En bakis dag helt enkelt. Men det skulle grejas även i söndags men det vore ju synd och säga att jag gick på högvarv. Satt mest och kollade på tror jag... Kom hem i ganska normal tid och myste vidare i soffan till Wallander.



Måndag
Back to work... Slutade fyra då blev det återigen huset och synd och säga att gjorde många handtag där igår..Men men jag åkte iallafall och slängde massa kartonger :) Hem tidigt och kolla på tvn, Familjen Annorlunda är ett måste på måndagar!.

Idag
Ledig igen :) Funderar på att rejsa ner till Åmål och göra ett kik på jysk plus hälsa på Mamma. Hon fyller år på torsdag men då jobbar jag så har fundering på att fira henne idag. Har dock inte frågat om det passar än men om det gör det får det nog bli en tur :) Men först ska det grejas lite här hemma, tvättmaskinen&diskmaskinen behöver som vanligt rastas.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0