Men aj!

Samma sak med min handled idag som igår, hallå? Är det nån annan som har varit med om det eller är det nåt fel på mej? Hänger det ihop med resten eller?

Igår kom vi iväg till Karlstad i snöyran så nu är maten inhandlad, ett par julklappar till är fixade och ja vi är så gott som redo för julen. Jag har 2 julklappar kvar att fixa den 23e när lönen trillar in bara, och så lite annat små fix typ fanns ingen Läcko-korv att köpa igår. I-lands problem jag vet! + att jag glömde köpa pepparkakor. Druvsocker letade jag efter igår med typ dextrosol, vart i affärena hittar man det? Trodde det var bland godiset jag men icke. Orkade inte fråga nån heller.

Snö all over också, stackars hund! Hemska tanke att behöva köra ner arslet i snön varje gång man ska göra något. Men hon verkar lycklig ändå. Hoppar och är glad, springer fortare än fortast i snön. Matte är mindre glad för finns knappt nån trädgård kvar? Överväger att vi ska låna pappas snöslunga nångång och köra en väg runt i trädgården? Som jag har nämnt tidigare är hon ju ganska egensinnig också så när vi går promenad "runt kvarteret" så ska ni inte tro att hon gör nåt, nej minsann hon ska rastas i trädgården efter promenaden! Endast när vi går långt i skogen hon gör allt hon ska men skogen är igen snöad nu.

Undrar vad jag ska hitta på dagen i ära? Har en del små fixande att göra dom närmaste dagarna, ett par paket som ska slås in, städning, baka egna köttbullar inför julen, baka lussekatter (köpt färdig bröd-mix och känner mej asnöjd), posta brev, apotekshandling och jyckebo handling, tvätt, ja helt enkelt vardagliga saker som jag vill ha gjort och lite mer. Handlingen tar vi när vi är två iaf, jag ska väl kanske inte bära i kring på 20kg kattsand själv.




Kommentera
Postat av: Denisa

Min Wilma måste också gå långt in i skogen för att göra sina behov... det går en verkligen på nerverna!

2010-12-20 @ 18:32:02
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0