Måndag

Ni kommer ihåg att jag nämnde tidigare att våran micro hade gått sönder? Hade tänkt att lämna in den idag och igår var det dags att plocka fram kvittot, och jag gick til lådan där det skulle ligga. INGET KVITTO! Nehe, började rota i alla papper som ligger i kartongerna uppe. Gick igenom alla tänkbara ställen men inget kvitto. Kände verkligen paniken komma krypande och den kommer inte försvinna förrens kvittot är återfunnet. Det är kvittot på hela vårat kök, ALLA vitvaror. Och om vi inte hittar det? Tänk om sakerna bestämmer sej för att gå sönder en efter en? Det är inte bara micron liksom även om den just nu är ett stort problem då jag/vi inte har lust med att hosta upp över 4000:- till en ny. Där micron ska sitta i skåpet är just nu ett stort fult hål med grå otapetserad vägg. Jippie... Så snälla gud låt oss återfinna kvittot, ett stort A4 ja flera A4 som sitter ihophäftade och ett mindre Ikea kvitto fram på det. Vet att vi hade det när vi lämnade tillbaka ett par täcksidor och dessutom är kvittot för den återlämningen funnet tillsammans med varenda litet kvitto jag kan tänka mej utom det viktigaste och största.. Hjälp?! Glöm allt jag skrev, kvittot är återfunnet. På ett mycket otippat ställe man vad gär väl det för det är hittat, tillbaka. Åh förstå vilken lättnad?????? :)


Annars idag så är det måndag, har haft liten broder här en sväng som var en pärla och tände eld i pannan åt mej och slängde i igen innan han skulle åka. YES en dag i pannrummet sluppen, underbart! 
I eftermiddag åker jag och Therese en tur till Karlstad och spanar lite. Fram tills dess händer inte jättemycket, ska leta ännu lite mera,duscha och fixa något att äta. Efter idag väntar endast 4 små dagar med jobb innan min första hel lediga helg på 5 veckor. Härligt! Jag längtar efter karlstadturen som ska tas till helgen också, köpa tepeter och så ska jag ju avlägga en visit på Panduro. Inköpslistan dit blir större och större :) Även förbi Lagerhaus och fixa ett par småsaker. Och för att inte glömma, Ikea. Barrummet ska ha gardinstång och jag ska ha mera ljus.


Under helgen kom ju frysboxen på plats efter att ha lidit brist att frysplats enda sen vi flyttade hit. Så nu har jag lust att baka. En banan-sockerkaka, en silviakaka och kardemumma bullar står på önskelistan. Ska nog köpa ägg sen så kan jag baka innan jobbet imorn. Måste bara leta upp alla kakformar, vet iallafall vilken kartong som ligger i tror jag.



Kommentera
Postat av: Mli

Vilken himla tur att ni hittade kvittot:)



Hehe nja jag har bara inte sagt att det är nya krukor;)

Fast roligaste är ju att dom står i sovrumsfönstret,, ganska svåra att missa,, fast han har inte sagt nått än:) Kankse han tror att det är några jag haft i källaren eller så:)

Dom kostade inte så mkt men om man lägger ihop allt småplock jag köper HELA TIDEN, så blir det nog en del:)



Okej:) Men det borde inte vara någon svårighet att ta någon veckodag under den tiden:) Ska vara hundvakt åt Lizzy from. 27/8-12/9 bara så då måste jag hem direkt efter jobbet eller iaf inte allt för sent:)

Fast hon är ju faktiskt van att vara ensam hemma under dagarna när mamma jobbar och det är till fyra halv fem på eftermiddagen:)

2010-08-23 @ 16:59:23
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: Blomman

Eller hur, as fränt !

googla på det, så kommer de upp en del tror jag !

Men frågan e hur fränt de är när man väl sitter där. haha.

Nej, inte nuläget kanske de inte e så bra för din del nej ! Ta det efter :P

2010-08-23 @ 21:29:04
URL: http://malinblomman.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0