Desperate dag

Har som för det mesta jobbat idag, kom iväg lite tidigare och tog vägen över torget där mamma jobba&bror var. Fick mej en förgätmigej av mamma att ha på mitt lilla utebord. :) Sen sa jag att jag skulle gå och köpa mej skor. Brorsan ville hänga på så vi knalla iväg till sportringen och det besöket slutade med att vi båda kom därifrån med nya skor. Snäll stora syster om jag får säga det själv :) Jag plockade vuxen poäng med ett par enligt min smak ganska fula puma walkingskor. Men tror jag kommer studsa fram på dom så dom får vara vad fula dom vill, ser för den delen ungefär ut som gympa skorna man brukade ha på lågstadiet. Men assköna och helt okej pris. Brorsan fick sej ett par Adidas classic han även dessa till ett helt okej pris för dom vart de erbjudande på.

Sen hade jag inget mer att göra för stunden så begav mej hemöver och fick eld i pannan, ganska trött på att elda nu. Hur kan folk orka hålla på med det jämt?  Började elda halv 5 och än finns inte vatten varmt nog att duscha. Men jag hinner innan desperate iallafall :)

Sitter och väntar på att en männsika som ville köpa min golf baklucka ska höra av sej. Hade sagt klockan 5 och prick 5 ringde han och sa att han inte hann förrens sju. Och enligt hur jag tyder klockan är den över sju nu? Snart skiter jag i han och så får syrrans kompis köpa den istället.


Ringde och kolla upp det där med betygsgrejen förut, och man kan ju hålla sej för skratt för minsann hade ett IG i religion väldans stor betydelse och påverkar lönen. Men tack säger jag, dags att plugga igen då. Vilket jag är ganska rejält opepp på. Frågade hur det kunde ha betydelse men har man gått på gymnasiet ska man ha alla betyg och 2500p, har man däremot gått på lärcenter så räcker det med Op ämnena på 1350p. Vart ligger skillnaden? Jag har ju rent logiskt mer betyg och mer formell kompetens än en med 1350p trots ett IG? Gött irriterande tyckte jag, hon tyckte att det är ju bra att kunna religion när man jobbar med gamla. Jo men visst kan det vara det om det är det man vill jobba med för det första, och för det andra det grundläggande kan jag och det tillhör allmänbildningen men kanske inte djupgående hindu&buddism eller så? Vilket jag har noll användning av annat än i form av ett G eller mer på pappret. Men men bara att bita i det sura äpplet och se det som att det kanske kan bli kul och sen är mina betyg felfria så sen kan inget gå fel, right? Nog gnällt, säkert inte bara jag som råkar ut för detta men tycker ändå att jag har en poäng i jämförelsen mellan hur man har läst/poängen.


Nej nu ska vi äta så har inte tid längre..
Och så ringde männsikan så får sticka och sälja baklucka så fort maten är uppäten med.




Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0