Letar vidare

Gick åt helvete rent ut sagt med huset, blankt nej till vårat bud så antar att vi nu får leta vidare. Suttit och räknat lite lätt på vad slutsumman skulle ha slutat på om vi hade fått det och med budet vi hade tänkt oss skulle vi ha hamnat på + några hundra tusen till så ett högre bud är inte att fundera på med tanke på allt som hade vart ett måste att göra tex riva ur källaren,dränera,fixa kök+tvättstuga, alla saker som hade behövt köpas in såsom gräsklippare osv och tapeter+färg till resten av huset ja mm mm och för att inte tala på möglet i garage,hur dränerar man det?  Nu får vi istället spana vidare,hoppas på ett annat hus med garage och mindre att göra. Lånelöftet vi har räcker ett halvår så vi har tid..Nu blir finaste 58an kvar i våran ägo ett tag till och vi bor bra där vi bor tillsvidare.. Nu ska jag hitta inspirationen till att trivas här ett tag till, visst älskar jag huset och det äår jättefint med tanke på att vi har valt alla tapeter osv men jag hade redan gått vidare i mitt huvud. Nu får jag designa om här istället. Undrar vad jag ska ta mej an? Måste ha lite förändring, kanske lite nya gardiner? Måste förresten ta ett storstäd här igen, ser ut som grisen hus. Tror jag kan tacka dom tre små yrvädren för det, hoppa i blommkrukor,äta mat på golvet och busa i kattlådorna är roligt och för att inte tala om att bära runt på skräp överallt!! Kommer bli tomt utan bebisar när dom flyttar, men kommer bli tusen gånger renare. Två bebisar är nu tingade, en kvar får se vart det bär av för den lilla. Pipen flyttar imorn, det kommer att bli tomt! Pipen är goast och är den enda som myser medans dom andra två är Sally look a like dvs små monster!!!

Ikväll blir det jobba, imorn ledig som det ser ut och även onsdag ledigt och då bär det av till karlstad med Jessica&Nova. Fredag fyller hjärtat år, då blir det säkert lite kalas här och presenter på det :) Ny månad nu med, inte mycket jobb inbokat men kristina från jobbet ringde förut och hon skulle sitta med tider på onsdag så då blir det lite mer som tur! Håller tummarna för hemtjänsten med, vill ha lite helger och jobba nu för det ger mer pengar och denna månaden som har vart har jag inte fått ihop mkt helg så det lär svida i plånboken..

Nej nu måste jag nog göra ett ryck och städa lite och sen jobba..





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0