Ofrivilligt ledig

Fredagen behövde jag vara ledig, helgen var okej att vara ledig även om jag lika gärna hade kunnat jobba om chansen hade funnits. Idag är det måndag, och det är inte okej för mej att vara ledig. JAG VILL JOBBA! Nu är jag ofrivilligt ledig, kanske även kallat arbetslös? Känner mej uppe i varv, och stressad och det känns inte bra. Länge sen sist det var så här, kan knappt minnas det men nu är jag där igen. Har haft det så grymt bra det senaste, ja ändå sen våren 08 har det flutit på så bra för mej, men nu står jag här igen.  Min högsta önskan jobb mässigt är att bli 2-åring, få en tjänst en fast punkt ett schema ja ni vet..Gillar inte den inre stressen som kommer med att det inte flyter med jobb, tänker allt i timmar=pengar. Undrar hela tiden om man ska klara sej. Denna månaden som gick fick jag ihop okej, men inte mer än så. Denna månaden änsålänge har jag inte så jag reder mej, två 8-16 inbokade och en bunt med 8-13. Glad för det jag har så klart, men vill ha mer så jag vet att det går runt. Och ska jag tragiskt nog planera mitt liv i pengar är det julklapparna som ska jobbas ihop denna månaden. Bah, nej nu får det vara bra med detta. Jag kan inte påverka så jag får mer jobb just nu, så får försöka tänka om och uträtta något vettigt. Jag har en fundering på att åka till soptippen,har en massa grejer som skulle platsa där. Och som dessvärre inte kommer dra iväg dit själv, men hur tråkigt är det inte att åka till soptippen själv? OM jag åker till soptippen, kanske jag ska ta en sväng genom Åmål också. Hoppa in på profab och lite såna roliga ställen och bara fördriva tid. Fast känner mej inge pepp, men kommer jag bara iväg så är jag ju illafall iväg..
 Detta inlägget blev lågt, speglar kanske mej just nu. Inspirationslös just idag, ska ringa ett samtal här snart med. Ska bara samla mod först, var nog så jobbigt sist att ringa för att få höra att jag skulle ringa idag istället. Vanligtvis har jag lätt för att ringa runt till allt och alla och få saker fixade, men inte just det här. Och fråga mej inte varför för det vet jag inte. Undrar förresten om jag borde ha ringt vårdcentralen för och höra om dom har fått mina provresultat? Är ju två veckor sen nu.. Kanske skulle testa det sen, fast jag vet inte om jag vill veta. Eller jo det vill jag, men tänk om det visar nåt jobbigt? Fast värre skulle vara om det inte visade något alls.

Nej nu får det  vara bra, det var inte ett dugg positivt inte alls nån rolig läsning.. Jag återkommer senare om jag har nåt kul att dela med av istället. Som att jag typ hittade en miljon kronor på soptippen och såna där goda nyheter.




Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0