Hemma igen

Efter några timmar inne i storstan. Först sjukhuset, sen störde jag Therese på jobbet ett tag innan jag bestämde mej för att masa iväg till Af. Där var det kö, och fullt i gubbar..Tillochmed luktade gubbe där man satt och vänta,BLÄ! Kom så småningom om in och påanmälde mej, suck det bär emot!!! Vill klara mej själv, men har betalat många tusen till a-kassan så antar att jag kan med gott samvete få lite tillbaka? Dock tycker jag det är mest krångel med allt gällande af&a-kassa. Flera tusen olika regler om allt möjligt och ja suck igen..Hon satte mej på att söka jobb i hela sverige, det är också sådär men hon sa att dom vanligtvis inte sätter folk på att söka jobb långt ifrån hemmet och tur är väl det. Efter över en timmes tid kom jag äntligen därifrån. Tog en tur till domus och köpte köttbullesmörgås och sen en sväng förbi medis. Det skulle vara sån där utförsäljning med kläder det men det var inte mycket som var varken billigt eller fint. Dock såg jag en tröja, som var jättefin och såg mysig ut. Men 400:- för en tröja utan märke på en utförsäljning? Nej tack, man kunde få skinnjackor för samma pris där så skulle inte tro att jag ger det för en tröja där..Annars kan jag ge så mkt, men inte där..

Nu ringdes det nyss från jobbet, får gå till 16 imorn istället för 13 och det gillar jag! Extra timmar tackar jag inte nej till.. :)

Undrar vad man ska ta sig till nu? Kanske borde som alltid städa..Igår var jag iallafall flitig och tvättade hela 8 maskiner med tvätt, mattor gardiner jackor ja you name it!Men åtta maskiner innebar okså 8 översvämningar i badrummet. Trött jag blir, läcker och luktar avlopp mest hela tiden i badrummet vet inte vad de är för fel för filter och så har jag kollat. Kanske dags att klaga men nej, går nog ett tag till.. Dörren till duschcabin e helt lös också, skulle också behöva fixas. Men ja, nej det går ett tag till det med. Fick även för mej igår att jag skulle städa upp i garderoben där alla lakan,gardiner mm finns(och borde finnas) men kunde återigen konstatera att jag är för fet för att komma in där. Undrar om tvn sitter där som en pik till att jag borde vara smalare? Eller att jag inte behöver greja med gardiner och dyl för han ska göra det? Eller så blev det bara lite fel när älsklingen min satte upp den. Men ja inte fan känner jag mej slim när jag ska ha grejer där ut vilket har resulterat till att jag lägger allt i korgarna nedanför sängen istället. Tur att dom finns  och tur att jag har ganska långa armar så jag har fått ut lite grejer därifrån :) haha

 


Det är förresten kallt här inne, överväger om jag ska elda i öppna spisen lite? Kan verkligen behövas, brr... Det blir så himla kallt här inne när vädret håller på och svajar fram och tillbaka. Känner verkligen inte för höst&vinter, kallt och jävligt och värst av allt är bilen. Skrapa rutor sätta sej i kall bil frysa häcken av sej för att ingen stolsvärme finns. Funderar på att köpa bärbar stolsvärme?  Rattmuff är guld värt också, men ogillar min rosa nu tror bestämt att den vita är finare så ska nog ta och rota fram den istället :) Nej elda får bli, och göra lite kaffe på det sen..






Kommentera
Postat av: Anonym

Men behöver inte du vänta 3 månader innan du får pengar därifrån?? De va ja tvungen o göra, fast ja skrev "ut" mig eller va man ska säga för att ja ska plugga. : )

2009-10-08 @ 14:46:44
URL: http://malinblomman.blogg.se/
Postat av: Blomman

Ne ja vet inte ja. Jag hade inte rätt till nångting när ja va där. Ja va bara tvungen o vänta i 3 månader sen kanske ja skulle få pengar. Jag fattar ta mej fan ingenting av detta. ^ÅÅ

2009-10-08 @ 15:33:20
URL: http://malinblomman.blogg.se/
Postat av: Blomman

Enkel?? Vart då?

De e ju en enda röra alltihop.



Jo men de vet ja ju.

Men tycker att man borde ha rätt till nån peng direkt annars får man ju gå utan skit länge.

Jävla dret är det.

Men hoppas på att csn svarar snart :P

2009-10-08 @ 15:40:34
URL: http://malinblomman.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jo, men tänk så här då, Om jag hade haft eget boende utan sambo Hur skulle ja då klara av o betala hyran efter att ja plugga klart. De går ju inte.



nej, ja vet inte va ja gör, har inte fåt svar från csn än. Men ja har sökt csn lån ja. Men dom e ju segaste i världen. Trööögt.

2009-10-08 @ 16:58:56
URL: http://malinblomman.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0