#%¤&/)?!

Ja som väntat,ännu en dag..Jag fixar inte sånt här, jag uppskattar inte att vara ledig när jag inte vill vara det. Jag vill jobba, helst så mycket det bara går!!!Det är nog ungefär 2 år sen sist jag hade så här dåligt med jobb som det verkar vara nu. Jag vet, det kan ändras fort brukar ändras fort men av 7 dagar änsålänge  den här månaden har jag varit ledig 5 och det är inte okej! Imorn ringer det säkert bara för det, bara för att jag ska till sjukhuset imorn och inte kan. Helgen vill jag jobba också? Undrar om jag kan få äran att göra det. En kortis på lördag kan jag ta, och en heeeldag på söndag så jag känner mej tillbaka på banan så att säga...Håll tummarna! Kanske faktiskt borde kolla efter mera jobb? Skulle kunna tänka mej ett nytt kontaktpersons jobb, hade ett på g ett tag men det verkar ligga på is just nu. En annan tanke är att jag kanske får ta svängen om arbetsförmedlingen imorn och skriva in mej, om än bara för ett tag tills det rullar på igen fast det bär imot.. Ja vi får se, imorn är en annan dag..


Sitter och väntar på mormor nu. Ringde henne vid åtta och hon skulle snart komma.Kanske skulle slänga på lite kaffe? Kan ju vara trevligt att ha nåt att bjuda på. Hon borde ju faktiskt vara här när som helst. Funderar på vad jag ska göra resten av dagen, borde städa IGEN men städade förra måndagen och i fredags och jag har faktiskt ingen lust att städa idag igen. Men monster smutsar ner, och nu kanske det håller sig lite bättre med bara ett litet monster kvar. Som för den delen lugnade ner sig avsevärt när det inte fanns någon kompis kvar längre. Lovis är fortfarande busig men busar mycket lugnare, jagar sin svans i soffan och sånt istället för att rejsa runt i hela huset. Hon sover mer nu med tycker jag, sov större delen av kvällen igår och sover nu..Mysigt satt!


Och nu kanske man skulle slå ett slag för att detta inlägget tog priset i tråkighet? Jag tyckte det tillochmed var tråkigt att skriva det. Men jag fördrev en kvart av min långsamma tid, och det är väl värt det. Nu ska jag gå och slänga på kaffe och fortsätta invänta mormor min. Återkommer med all säkerhet senare.




Kommentera
Postat av: Sandra

Jag fick bara jobba 8 dagar förra månaden och har jobbat 1 dag hittills den här :( Kommer vara fattig som en kyrkråtta...uhuh.



Kattbebisarna har en förmåga att lugna ner sig vansinnigt mycket när deras polare försvinner...Lovis var ett fint namn förresten...Ronja rövardotters mamma?



Hoppas du får en fin dag med mormor :)

2009-10-07 @ 12:22:33
URL: http://sandranylen.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0